ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
״מסע לעמק השווה״

שר התקשורת מקים פורום של מנהיגים, במטרה לקדם פיוס לאומי

הקרע בחברה הישראלית: שר התקשורת פועל בימים האחרונים להקים פורום המורכב מאישים בכירים וידוענים בחברה הישראלית במטרה לקדם פיוס לאומי בין המגזרים השונים, ולפעול לאיחוי הקרעים בחברה הישראלית • בפורום חברים בין השאר יהודה משי זהב יו"ר זק"א, ואמו של הנער שנחטף - בת גלים שער • חברי הפורום יקיימו מסע בן 40 יום בנקודות החיכוך במדינה

שר התקשורת מקים פורום של מנהיגים, במטרה לקדם פיוס לאומי
יועז הנדל צילום: פלאש 90

קבינט פיוס: שר התקשורת מקדם בימים האחרונים יחד עם בני לאו ידוענים ואנשי עשיה רבים נוספים מהחברה הישראלית, פורום שמטרתו להביא לאיחוי הקרעים בחברה הישראלית.

עם פגישתו הראשונה, החליט הפורום להרחיב את שורותיו ולקדם מסע בן 40 יום, מראש חודש אלול, שחל מחר, ועד ליום הכיפורים. במסע יבקרו במספר רב של נקודות בארץ, נקודות חיכוך, אזורים רגישים, או כאלה המהווים פצע פתוח בחברה הישראלית, על מנת לגעת במחלוקות ובפערים. לדוגמא: מערת המכפלה, נחל האסי, נצרת ועוד.

מחר (חמישי) תארח את חברי הפורום חכ״ל אורית סטרוק, בחברון.

מדברי שר התקשורת יועז הנדל: "בתקופה האחרונה אני חי עם תחושה שמפלס השנאה ברחובות הולך ומתגבר. זה מדיר שינה מעיני. מצאתי את עצמי, כפוליטיקאי, במציאות ישראלית לא פשוטה". אמר השר. ובנוסף לכל, "משבר כלכלי שכמוהו לא ידענו לצד משבר אמון וקרע חברתי עמוק. אני מסתכל ימינה ושמאלה, למעלה ולמטה ומחפש מי יקח אחריות ויוביל להרגעת הרוחות ולפיוס לאומי".

"בסופו של דבר" אומר הנדל "אין בררה אלא להבין שאין אחרים. אנחנו הפוליטיקאים נכשלנו לצערי בהקמת קבינט פיוס פוליטי אז נקים כזה בחברה האזרחית".

השר הוסיף, "אנחנו, הישראלים, זקוקים לקריאת השכמה, לתזכורת לסכנה שטמונה בחוסר היכולת להתווכח. זקוקים למגדלור של פיוס.
זוהי אחריותי כנבחר ציבור לעשות הכל כדי להרגיע את הרוחות. ומכאן הרעיון לייצר פורום פיוס שיעסוק בפרקטיקה של חיבור וויכוח.
הפורום כולל קבוצת אנשים בעלי משקל בציבוריות הישראלית, קבוצה שלמילים שלה יש משמעות".

הנדל קרא בדבריו, "זוהי מלחמה על השלום הפנימי, לפני שזה מאבק פוליטי. כדי לבנות גשרים צריך לדעת להעמיד יסודות חזקים משני הצדדים. רק אחרי זה קורות שמחברות".

מדברי בני לאו: "המטרה לצאת למסע של ארבעים יום לנקודות של קונפליקטים ולנהל מפגשי שיח בשפה של אחים ולא בשפה של שכנים. שפה של שכנים מביאה לתוצאה של ״גדר טובה״. שיח של משפחה עם קונפליקטים לא מאפשר פתרון של גדר אלא של מבט ומבע. לשם אנחנו חותרים".

בין חברי הפורום הצפויים להשתתף במסע: שר התקשורת יועז הנדל, המוזיקאי דוד מנחם, חה"כ לשעבר אורית סטרוק, בת גלים שער, בני לאו, השופט בדימ' אליקים רובינשטיין, יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב, חה"כ יפעת ביטון, עו"ד איילת נחמיאס ורבין, המשורר ארז ביטון, הסופרת פניה עוז זלצברגר, אלמנתו של סא"ל דולב קידר - מיכל קידר, והפעיל החברתי במגזר הערבי ומנכ"ל עמותת "ביחד - ערבים זה לזה" יוסף חדאד.

פורום יועז הנדל יהודה משי זהב סיטרוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד