ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מה היתרונות בלימוד אימון אישי

אחד היתרונות של האימון האישי, הוא שהוא נוגע בנפש שלנו פנימה, ויכול לזהות מהם הכשלים וצורת התפיסה שגורמים לנו להימנע מהצלחה והתקדמות בחיים. זיהוי הכשלים המחשבתיים שיש לכל אחד מאיתנו, ופירוק אותם כשלים, על ידי חשיפתם ובניית מערכת חשיבה מעמיקה ונכונה יותר, שמתאימה יותר לנו ולרצונות החבויים בנו, הם היתרון הראשון והעמוק שנותן האימון האישי

מה היתרונות בלימוד אימון אישי
אימון אישי צילום: שאטרסטוק

אימון אישי (קאוצ'ינג) חדר לתודעתנו הציבורית לפני כמה עשרות שנים, ונראה שאם הזמן הוא רק הולך ומתפתח. אם לפני עשרות ומאות שונים העבודה של כל אחד היתה סוג של שעבוד, ועושים מה שצריך בשביל להביא פרנסה הביתה, כקללתו של אדם הראשון "בזעת אפיך תאכל לחם", ואת הכסף אתה מרוויח על מה שאתה מזיע. הרי שבשנים האחרונות, עם התפתחות היכולות הטכנולוגית ותרבות הפנאי, רוב ככל האנשים אינם מוכנים לעבוד רק במשהו שייתן להם כסף בסוף החודש, אלא הם מחפשים לקיים את מה שכתוב: "יגיע כפיך כי תאכל – אשריך וטוב לך", להתפרנס ולאכול כל חודש מיגיע הכפיים הייחודי לנשמה והנפש שלי – ואז אני יודע שאני אהיה מאושר, ויהיה לי טוב בחיים, כשאני מוציא את כל כוחותיי הטובים הגלומים בי מהכח אל הפועל.

אימון אישי – להוציא את הנקודה הטובה שלך מהכח אל הפועל

וזה בדיוק מה שאימון אישי עושה: הוא מתמקד רק בשני דברים: בך ובעשייה, ובקו העובר בין שני הנקודות הללו. אימון אישי ממוקד מטרה אליך, למצוא את הטוב והחשוב והיקר שיש בנפש הייחודית והמיוחדת שלך (ובזה הוא שונה מכל השתלמות כללית בנושא מסוים), אך עם דגש תמיד על המעשה בפועל, ועל השינוי המעשי שצריך להיגרם בעקבות כך (ובזה הוא שונה מכל סוגי ה'טיפול' למיניהם, שעסוקים ברפואת הנפש מצד עצמה, ולא דווקא בשינוי מהיר וממוקד של המציאות). במילים אחרות, האימון האישי ינסה להגיע לנקודות הטובות העמוקות שלך, וילווה אותך כל הדרך עד שתצליח להוציא ואתם מהכח אל הפועל, עד כדי כך שתוכל אפילו להתפרנס מהם בכבוד, ובעצם לחיות טוב, חיים של הנאה ושמחה וסיפוק מתמיד בכל רבדי החיים בצורה הוליסטית המשלימה זה את זה: שמחה וסיפוק שלך עם עצמך, שלך בעבודה, ושלך עם המשפחה שלך.

לזהות כשלים בתפיסה, ולשנות אותם

אחד היתרונות של האימון האישי, הוא שהוא נוגע בנפש שלנו פנימה, ויכול לזהות מהם הכשלים וצורת התפיסה שגורמים לנו להימנע מהצלחה והתקדמות בחיים. זיהוי הכשלים המחשבתיים שיש לכל אחד מאיתנו, ופירוק אותם כשלים, על ידי חשיפתם ובניית מערכת חשיבה מעמיקה ונכונה יותר, שמתאימה יותר לנו ולרצונות החבויים בנו, הם היתרון הראשון והעמוק שנותן האימון האישי.

לזהות קשיים במציאות ולהתאמן עליהם

יתרון נוסף שנותן האימון האישי, הוא זיהוי קשיים במציאות, שקשה לנו להתמודד איתם (למשל בקשת העלאת משכורת, או מפגש עם סוג מסוים של אנשים), ועל ידי עבודה פנימית תודעתית מצד אחד, בתוספת דחיפה לפעולה מעשית וממשית מאידך – נותנים לנו את היכולת להתמודד עם הרבה מן האתגרים שהיו נראים לנו כבלתי ניתנים למעבר. כך שבעצם יש כאן 2 יתרונות בבת אחת: הראשונה היא שאנחנו מצליחים לעמוד באתגרים ומצבים שפעם היו תוקעים אותנו בדרך להצלחה, והשני היא החוויה החיובית וההכרה מתוך נסיון אישי שלנו, שאכן אנחנו מסוגלים לצלוח כל קושי, בדרך להצלחה שלנו.

אימון בפועל ולא בספר, לווי תומך וניתור בזמן אמת

כיום יש הרבה ספרי מודעות, חלקם גם של מאמנים, וחלקם נכתבים כמדריכים בשיטת "עשה זאת בעצמך". אך כל מי שנתנסה בזה יודע, שאינו דומה ראיה לשמיעה, ואינה דומה קריאה בספר לתהליך בפועל, שבו אדם אמיתי מלווה אותך, רואה את המציאות שלך מפרספקטיבה רחבה יותר ממך, יודע לתת לך את הליווי הנצרך, בפרט בזמנים שבהם כבר אין ברק וכבר לא 'נוצץ' אלא צריך רק לתת עבודה ולהתקדם קדימה בעקשנות. האימון האישי האנושי, יוצר סביה אנושית מלאה רגש, והיא זו שיוצרת בסופו של דבר את השינויים בחיים שלנו, כי לא מספיק הידיעות השכליות הקרות, אלא העיקר הוא להשיב את הדברים אל הלב, ובשביל זה צריך לדבר על כך עם אדם נוסף, וליצור חווית חיים שלמה.

אימון אישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד