כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שבת של שלום

לראשונה: קבלת שבת משותפת מישראל עם הקהילות היהודיות באיחוד האמירויות

במעמד נשיא הקהילה היהודית באיחוד האמירויות רוס קריאל, רב הקהילה הרב סרנה ובני הקהילה, נערכה קבלת שבת משותפת וחגיגית לרגל הסכמי השלום • השרה ינקלביץ': "קבלת השבת ההיסטורית הזו מסמלת את הקשר המתהדק לא רק בין ישראל לאמירויות, אלא גם את החיבור הטבעי בינינו לבין הקהילות היהודיות שם"

לראשונה: קבלת שבת משותפת מישראל עם הקהילות היהודיות באיחוד האמירויות
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד התפוצות קיים ביום שישי קבלת שבת וירטואלית של ישראל יחד עם הקהילות היהודיות באיחוד האמירויות. קבלת השבת התקיימה במעמד שרת התפוצות, נשיא הקהילה הרשמי באמירויות, רוס קריאל. ורב הקהילה הרשמי הרב סרנה ובהשתתפות תנועות הנוער בישראל ובני משפחותיהם. מאות יהודים ובני נוער משתי המדינות השתתפו בה במקביל.

באירוע השתתף גם הזמר ישראלי אריאל כהן מתזמורת פירקת אלנור, שהוביל את שירי השבת יחד עם חזן הקהילה באיחוד האמירויות (לכה דודי, שלום עליכם, התקווה).

לאחר דברי הפתיחה, המשתתפים מהאמירויות שרו את ההמנון הלאומי של האמירויות ולאחר מכן הצטרפו כל המשתתפים לשירת המנון התקווה. טקס הדלקת נרות השבת נערך ע"י משפחת בק ויוני סטיינגיסר מביתם שבאיחוד האמירויות. לאחר מכן המשתתפים נשאו תפילה לשלום צוותי הרפואה ותפילה לתושבי איחוד האמירויות וישראל. בסוף האירוע הרימו כוס לחיים טובים ומלאי תקווה לשלום חם ומשגשג בין המדינות.

נשיא הקהילה הרשמי באמירויות, רוס קריאל, אמר: "בשמם של כל הקהילות היהודיות באיחוד האמירויות, אני רוצה לברך את שרת התפוצות, עומר ינקלביץ', שכיבדה אותנו בטקס קבלת השבת. נוכחותה ומילותיה החמות מרגשים אותנו ומחממים את ליבנו. אנו מלאי תקווה כי השלום יביא עימו שיגשוג ואחדות בקרב כל יהדות העולם".

רב הקהילה, הרב סרנה אמר: "זה יום שלעולם לא נשכח. זו הפעם הראשונה, אי פעם, ששרה וחברת כנסת ממדינת ישראל משוחחת ועורכת קבלת שבת יחד עם הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, האירוע הזה זה יכנס לספרי ההיסטוריה".

עומר ינקלביץ איחוד האמירויות קבלת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד