י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תמונות ושמועות סותרות

דיווח: שליט צפון קוריאה בתרדמת; אחותו תיקח את המושכות

שוב שמועות סביב מצבו של שליט צפון קוריאה. דיפלומט מהדרום טוען כי קים ג'ונג און נמצא בתרדמת וכי אחותו הצעירה בת ה-33 צפויה לקחת את הנהגת המעצמה הדיקטטורית

דיווח: שליט צפון קוריאה בתרדמת; אחותו תיקח את המושכות
פסל של קים ג'ונג און בצפון קוריאה צילום: pixabay

דיווח: מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און שרוי בתרדמת ואחותו אמורה להשתלט על ההנהגה. כך טוען הדיפלומט הדרום קוריאני, צ'אנג סונג-מין, עוזרו לשעבר של נשיא דרום קוריאה המנוח קים דיי-ג'ונג.

לדבריו, הצפון קוריאנים מסתירים את האמת בדבר מצבו הבריאותי המידרדר של מנהיגם וכי הוא מבין שהדיקטטור נמצא במצב של תרדמת.

הדיווח האחרון מגיע לאחר שספקולציות לגבי מצבו הבריאותי האמיתי של קים הולכות וגוברות בגלל היעדר הופעות פומביות השנה. לפני מספר שבועות הופיע קים בפומבי לאחר מספר חודשים בהם לא נראה בציבור והשמועות סביב מצבו הבריאותי סוקרו בכל כלי התקשורת בעולם.

הדיפלומט צ'אנג סונג-מין אומר בשיחה עם כלי תקשורת מקומיים: "אני מעריך שהוא נמצא בתרדמת, אבל חייו לא הסתיימו".

הוא הוסיף כי אחותו של הדיקטטור, קים יו-ג'ונג בתה-33, היא הראשונה להשתלט על כמה עמדות שליטה רציניים של אחיה. "לא הוקם מבנה ירושה שלם ולכן האחות באה לקדמת הבמה מכיוון שלא ניתן לשמור על הוואקום לתקופה ממושכת", הסביר.

טענותיו של צ'אנג סונג-מין מגיעות למרות שהתקשורת בצפון קוריאה פרסמה תמונות הטוענות כי הן של קים בזמן שנכח בישיבת הממשלה ביום חמישי. עם זאת סוכנות הידיעות 'רויטרס' דיווחה כי היא לא יכולה 'לאמת באופן עצמאי' את התמונות.

מוקדם יותר השבוע נטען כי קים ג'ונג און קידם את אחותו לתפקיד פיקוד על צפון קוריאה, לעת עתה היא אחראית על המדיניות של צפון קוריאה כלפי ארה"ב ודרום קוריאה, מה שהופך אותה למעשה לסגניתו דה-פקטו.

תרדמת צפון קוריאה קים יו ג'ונג קים ג'ונג און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד