ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נשארת מאחור

מרוקו מסרבת לנרמל את היחסים עם ישראל

לא מצטרפת: לאחר ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות שזיעזע את העולם המוסלמי, ולאור ביקורו הצפוי באיזור של חתן נשיא ארה"ב קושנר. מרוקו מכריזה כי היא לא מעוניינת לנרמל את היחסים עם ישראל כל עוד היא ממשיכה ב'כיבוש': "לא ניתן יד להפרת זכויותיהם של הפלסטינים"

מרוקו מסרבת לנרמל את היחסים עם ישראל
היהודים במרוקו צילום: באדיבות המצלם

ראש ממשלת מרוקו, סעד א-דין אל עותמני, דוחה כל נורמליזציה ביחסים עם ישראל.

אל-עותמני אמר בישיבת מפלגת 'הצדק והפיתוח' כי מרוקו דוחה כל נורמליזציה עם "הישות הציונית" מכיוון שזה מחזק את עמדתה להמשיך להפר את זכויות העם הפלסטיני.

הוא הסביר מה עומד מאחורי ההחלטה: "עמדתה של המלוכה והממשלה במרוקו היא להגן על הזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני ועל מסגד אל אקצה המבורך, ולדחות כל תהליך של ייהוד או עקיפה של זכויותיהם של פלסטינים במזרח ירושלים הערבית, ולשמור על האסלאמיות של מסגד אל אקצה".

הוא הוסיף, "אלה קווים אדומים למרוקו כמלוכה, כממשלה וכעם, וזה כרוך בדחיית כל הוויתורים הנעשים בתחום זה. אנו דוחים גם כל תהליך של נורמליזציה עם הישות הציונית".

ראש ממשלת מרוקו אמר כי "כל תהליך של נורמליזציה עם הישות הציונית הוא דחף ותמריץ עבורה להגדיל את הפגיעה בזכויותיו של העם הפלסטיני ולעקוף את הזכויות הללו שהעם האסלאמי כולו רואה בעיניו ורוצה הגנה עליהם".

הצהרות אלה מגיעות לפני ביקורו של ג'ארד קושנר, היועץ הבכיר וחתנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, באזור, ולאחר שאיחוד האמירויות וישראל הגיעו להסכמה לנרמל את היחסים מול מדינת ישראל.

עמדתה הרשמית של מרוקו היא לתמוך בפתרון שתי המדינות עם הקמת מדינה פלסטינית שבירתה היא מזרח ירושלים.

מרוקו ג'ארד קושנר איחוד האמירויות הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד