י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תצפית מרשימה

צפו • לאחר שבע שנים: הדולפינים נראו הבוקר בראש הנקרה

תצפית מרשימה של שני דולפינים מצויים שנראו הבוקר בשמורת ראש הנקרה, לאחר שלא נראו כבר שבע שנים באזור זה • הפקח שראה את המחזה המרשים מיהר לתעד אותם • צפו

צפו • לאחר שבע שנים: הדולפינים נראו הבוקר בראש הנקרה
דולפין צילום: pixabay

פקח היחידה הימית ברשות הטבע והגנים זכה לתצפית מרשימה של שני דולפינים מצויים בסיור פיקוח ימי הבוקר בשמורת ראש הנקרה, תצפית כזאת לא תועדה משנת 2013 באיזור זה. מנור גורי פקח היחידה הימית ברשות הטבע והגנים: הופתענו לראות תצפית מרשימה של שני דולפינים בסיור הימי היום. מאוד משמח אותנו לפגוש ולעקוב אחר בעלי החיים בים התיכון.

הדולפין המצוי הוא היונק הימי הנפוץ ביותר בישראל. מבנה גופו מלא ומגושם וצבעו אפור עד חום, עם בטן בהירה. חרטומו קצר ועבה, והוא מופרד על ידי כפל בולט מקדמת הקדקוד. אורכו 2.5-3.5 מ'.

הדולפינים שנצפו בראש הנקרה. צילום: מנור גורי רשות הטבע והגנים

להקה ממוצעת מונה חמישה פרטים ומורכבת מנקבות וגורים או מצעירים משני הזוויגים. הזכרים שוחים בגפם או בזוגות וחוברים ללהקות מזדמנות. הדולפינן המצוי חי מעל מדף היבשת ולעתים פוקד את הים העמוק. אוכלוסיית הדולפינן המצוי מעל מדף היבשת שלאורך חוף הים התיכון בישראל מוערכת ב-300-400 פרטים. תת האוכלוסייה בים התיכון מסווגת כמין שעתידו בסכנה, כאשר הסיכון העיקרי שמאיים עליה הוא לכידה בשוגג בציוד דיג.

איומים נוספים כוללים את זיהום הים, בליעת פסולת ופגיעה במארג המזון. ב-2017 הכריז הארגון הבינלאומי לשימור טבע (IUCN) על שטח מדף היבשת שמול חופי הים התיכון של ישראל כאזור חשוב ליונקים ימיים (IMMA), בעקבות תצפיות של דולפינים מצויים ודולפינים מצויים על ידי מרכז חקר מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל, לאורך השנים

דולפין ראש הנקרה תצפית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד