י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הכל עוד לא סופי

גם לאחר הכנת החוק - קיים הסיכוי לפיזור הכנסת והליכה לקלפי

השמחה הייתה מוקדמת מידי? אחרי שבתום לילה ארוך ומייגע החוק שהציע חה"כ האוזר לדחיית התקציב עבר בוועדת הכספים, ובכך ירדו הסיכויים שישראל תצעד שוב לקלפי. עדיין, כמה נושאים שעוד לא נפתרו עלולים להוות את המוקש שיפוצץ את כל ניסיונות הפשרה הנרקמים 

גם לאחר הכנת החוק - קיים הסיכוי לפיזור הכנסת והליכה לקלפי
משכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בוועדת הכספים הכינו לאורך כל הלילה את חוק דחיית מועד התקציב שדוחה את ההליכה לבחירות ב- 120 יום, אך נראה כי הסיכויים לפיזור הכנסת עוד הערב עדיין קיימים.

כזכור, על פי מה שנקבע, המועד הקובע להעמדת התקציב, יהיה ה-23 בדצמבר 2020. במסגרת התיקון, סיכמה ועדת הכספים עם שר האוצר על תוספת של 11 מיליארד ₪ לתקציב המדינה לשנת 2020, נוסף על ההצמדה למדד המחירים לצרכן.

אך כפי שפורסם, התוכנית תובא לאישור הוועדה עד ל-13 בספטמבר. וכל עוד לא אישרה ועדת הכספים את תכנית הפעולות המפורטת, לא תהיה רשאית הממשלה להוציא את 11 מיליארד השקלים.  כל שינוי בגובה של מעל 15 אחוזים בתוכנית זו, ידרוש את אישור ועדת הכספים.

במקביל, חילוקי הדעות בין הליכוד לכחול לבן סביב תקנון הממשלה עדיין קיימים, ואף גוברים בשעות האחרונות, כשגם נושא הקפאת מינויי שומרי הסף עומד כעת על הפרק ונידון בחדר המו״מ.

בכדי למנוע את הבחירות יאלצו לסיים את חקיקת חוק יסוד דחיית התקציב עד לשעה 00:00 הלילה, ובמקרה והחוק לא יעבור אז הכנסת תתפזר באופן אוטמטי, ומדינת ישראל תצעד שוב לבחירות.

כאמור, השעות הקרובות הן גורליות לעתיד הממשלה, כשלקראת שעות הצהרים התמונה תתבהר עוד יותר, כך שלמרות שהסיכויים לבחירות ירדו בהרבה מאז הלילה, אפשר לומר שהם עדיין קיימים.

בהצהרה שמסר אתמול רה"מ נתניהו כשעה לפני התכנסות הוועדה בשנית, הוא קרא לאחדות השורות ואמר כי הוא תומך בהצעת הפשרה "מתוך אחריות לאומית החלטתי הערב לקבל את הצעת הפשרה של ח״כ האוזר. ההצעה הזו מאפשרת הזרמת כסף מיידי לאזרחים ולכלכלה והיא מונעת את הצורך בבחירות. ההצעה הזאת תביא תקציב מיוחד שיאפשר לנו להזרים כסף עכשיו לפתיחת שנת הלימודים, לסיוע לאזרחי ישראל, להחזרת מקומות עבודה, לבריאות ולכל התחומים. זה הזמן לאחדות וזה לא הזמן לבחירות וצריך להפסיק עם הממשלה בתוך הממשלה" הצהיר נתניהו. אך כאמור נושאים שונים עדיין לא פתורים ונמצאים על כרעי התרנגולת.

נקודת המבחן הראשונה תהיה כבר בשעה 16:00 אז בסיעת מרצ יעלו הצעת אי אמון, ולמרות החשש הקטן שקיים, עדיין ישנה אפשרות שעל ידי ההצבעה הזו הממשלה תתפרק ותוחלף בתוך הכנסת ה-23.

בחירות תקציב המדינה צבי האוזר מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד