י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חיזוק לפרויקטור

מנהל מח' הקורונה: "סגר בחגים – אינטרס לאומי"

רופאים בכירים מצטרפים לעמדתו של ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו, לפיה יש להתקדם לקראת סגר בימי החגים. "שמירת החיים חייבת לגבור על איכותם"

מנהל מח' הקורונה: "סגר בחגים – אינטרס לאומי"
מחלקת קורונה בשיבא צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בעוד בקבינט הקורונה ניטש הוויכוח לגבי יוזמת הטלת הסגר הכללי בימי החגים – כשלפי הדיווחים ממונה הקורונה הפרופ' גמזו, בתמיכתו של רה"מ נתניהו – מבקש לקדם את הסגר במטרה להפחית את התחלואה, נראה שהרעיון זוכה לחיזוק דווקא מאישים בתחום הרפואה.

היום בבוקר הצטרף הד"ר אסף פרץ, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים הציבורי 'אסותא אשדוד' לדברים שהושמעו עוד קודם לכן ממנכ"ל בית החולים הד"ר ארז ברנבוים, והוא קבע כי "סגר בחגים - אינטרס לאומי". לדעתו, אין מנוס מאשר הטלת סגר כללי בימי החגים, כפי שחווינו בימי הפסח, וזאת משום ש"שמירת החיים חייבת לגבור על איכותם".

מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד אומר הבוקר כי "יש עליה מתמדת בכמות החולים הקשים בכל הארץ מנגיף הקורונה. כיום יש 408 חולים קשים אל מול 303 חודש קודם". מול הנתונים הללו, הוא אומר, אין מנוס מאשר לקבל החלטות קשות.

לדבריו, "תוכנית הרמזור של פרופ' גמזו (המבקשת להטיל סגרים רק על ערים 'אדומות') היא טובה וראויה, אך אין מנוס מלהורות על סגר לפחות בתקופת החגים. מדובר בתקופה המאופיינת בהתקהלויות משפחתיות וציבוריות והתוצאה עלולה להיות התפשטות רחבה ומסוכנת יותר של הנגיף. האינטרס הלאומי מחייב הוראה על סגר".

עוד אמר ד"ר פרץ: "הצורך בשמירה על החיים עצמם חייב לגבור על הרצון לשמר את איכות החיים".

לפי הדיווחים שפורסמו, בכוונתו של פרופ' גמזו להורות על הפעלת תוכנית ה'רמזור', אם כי נכון לעכשיו היא נבלמה בידי שרי קבינט הקורונה. במידה והתוכנית לא תבוצע, בכוונתו לקדם הטלת סגר כללי בימי החגים, וזאת, כפי שהבהיר מיד עם היכנסו לתפקידו, "כמוצא אחרון של בלית ברירה".

אסותא אשדוד רוני גמזו סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד