י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתווה 'פתיחת השמים'

טסים לחו"ל? היכן נבדקים וכמה זה עולה לנו?

בהתאם לנוהל החדש שנקבע במסגרת מתווה 'פתיחת השמים', נדרשים כל הטסים לחו"ל לבצע קודם לכן בדיקת קורונה. היכן תוכלו לבצע את הבדיקה וכמה היא תעלה לכם? כתבת 'ממון' ריכזה את כל הפרטים

טסים לחו"ל? היכן נבדקים וכמה זה עולה לנו?
אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בדרך לנתב"ג עוברים בבית החולים: בהתאם לנוהל החדש שנקבע בידי משרדי הבריאות והתחבורה, על כל הנוסעים לחו"ל לבצע לפני הנסיעה בדיקת קורונה. הבדיקות לנוסעים לחו"ל יערכו בידי חברות פרטיות ובתי החולים, כשהחל מסוף החודש הן לא יבוצעו בידי קופות החולים.

הנוהל החדש מבטל את האיסור הקודם שהטיל בימי הגל הראשון מנכ"ל משרד הבריאות הקודם, משה בר סימן טוב, אשר אסר על בתי החולים לספק שירות פרטי של בדיקות בתשלום (מה שלא מנע מכמה בתי החולם להמשיך ולספק את השירות, חרף ההוראה שאסרה זאת).

החל מעתה הבדיקות יערכו רק באופן פרטי, כאשר בכדי לבצע אותן תיאלצו להיפרד מסכום צנוע שנע בין 260 ל־1,300 שקל. הסכום הזה מצטרף כמובן לעלויות כרטיס הטיסה שבימים אלו לא זולים בכלל (המחירים המגוחכים של עידן ה'לואו קוסט' שייכים ככל הנראה לנחלת העבר ולא יחזרו בעתיד הקרוב) וכך גם לביטוח הבריאות שאף הוא התייקר כתוצאה מסיכוני הקורונה.

"על מנת לייעל את מערך הבדיקות הלאומי, קופות החולים יבצעו את הבדיקות למבוטחים סימפטומטיים ולקטיעת שרשרות ההדבקה", מסרו במשרד הבריאות, "מבוטחים הנדרשים לבדיקה עבור נסיעות פרטיות לחו"ל יבצעו בדיקות אלו תמורת תשלום בבתי החולים".

כמה זה עולה? ובכן, מתחקיר שנערך בידי איריס קליגר ליפשיץ, כתבת הצרכנות והבריאות של 'ממון', מתברר כי העלות משתנה ממרכז רפואי אחד למשנהו כאשר הפערים בין בתי החולים השונים גבוהים במיוחד. עם זאת, טווח המחירים משתנה בהתאם להחלטה איפה לבצע את הבדיקה, באיזו מהירות לקבל את התוצאה, וכמובן - אם יגיעו אליכם עד הבית לקחת את הדגימה תיאלצו לשלם עוד יותר.

מתי עושים את הבדיקה? גם כאן הלו"ז משתנה אם כי בהתאם ליעד הנסיעה. אם אתם נדרשים להציג בדיקה שנערכה עד 48 שעות לפני מועד הכניסה למדינת היעד, למשל קרואטיה, השעות נספרות ממועד ביצוע הבדיקה ולא ממועד קבלת התשובה. בכניסה לבולגריה וליוון יש להציג אישור בדיקת קורונה שלילית שבוצעה 72 שעות לפני הכניסה למדינה, כאשר ביוון ילדים עד גיל 10 פטורים מביצוע הבדיקה.

והרי המחירים:

● הדסה מדיקל: בדיקת PCR (מטוש) עולה 603 שקל והתשובה ניתנת תוך 78 שעות. לתוצאה תוך 54 שעות תשלמו 720 שקל, ולתוצאות תוך 30 שעות תשלמו 954 שקל. אפשר גם לבצע בדיקה סרולוגית בלבד לאיתור נוגדנים בדם, אך לא כל המדינות מסתפקות בכך. עם קבלת התשובה מונפק "דרכון רפואי" רשמי באנגלית. תיאום בטלפון *3811.

רוכשי טיסה/חבילה בישראייר יוכלו בעת ביצוע ההזמנה לרכוש בדיקה מהירה ב־50 דולר (או 100 דולר למי שכבר רכשו את הטיסה). התוצאות: תוך 24 שעות.

● מלר"ם איכילוב: בית החולים מציע "חבילת קורונה" שעולה 590 שקל וכוללת בדיקת PCR ובדיקה סרולוגית, תוך התחייבות לקבלת תשובות תוך 24 שעות, כולל אישור באנגלית. אין צורך בהפניה או בתיאום מראש. בדיקה סרולוגית בלבד תעלה 222 שקל. תיאום בטלפון 03-6973716.

● שיבא תל השומר: בדיקות הקורונה נערכות במרפאת המטיילים ועולות 600 שקל כולל תעודה רפואית באנגלית. תוצאות תוך 24 שעות. יש להזמין תור מראש בטלפון 03-5035000.

● מרכז רפואי שמיר באסף הרופא: בדיקה תעלה לכם 260 שקל עם התחייבות לקבל את התוצאה תוך 24 שעות. חובה לתאם תור מראש בטלפון 089542168.

● מרכז רפואי סאלוס: בשביל נוחות מרבית המחיר בהתאם. המרפאה הפרטית מציעה בדיקת קורונה ב־950 שקל למטופל הראשון בביתו באזור המרכז וכל מטופל נוסף באותה כתובת יעלה 630 שקלים (מחוץ לאזור המרכז יש תוספת למחיר). לקיחת הדגימות היא שבעה ימים בשבוע לאורך כל שעות היום. הטלפון הייעודי לתיאום הבדיקות הוא: 054-2911813.

● הלל יפה: בית החולים מבצע בדיקות שתוצאותיהן מגיעות תוך שעה וחצי בלבד - אך הן מיועדות למאושפזים בלבד ולא ניתן כרגע לבצע בדיקות לאנשים פרטיים.

• רמב"ם: מחיר בדיקה 606 שקלים, תשובות עד 24 שעות כולל אישור באנגלית. טלפון לקביעת תור 04-7772688.

בקרוב, כך נודע ל'בחדרי', ניתן יהיה לבל את שירותי הבדיקות גם בבתי חולים נוספים, דוגמת מרכזי 'אסותא' השונים. בנוסף, חשוב מאד להקפיד בעת איות הפרטים באנגלית, שאיות השם תואם במדוייק לשם המופיע בדרכון. לאחרונה דווח לנו על כמה מקרים שבהם נשללה מנוסעים הזכות לעלות לטיסה, רגע לפני הטיסה, וזאת לאחר שהתברר שבקופות החולים בהן ביצעו את הבדיקה טעו באיות השם והוא לא תאם לשם הנוסע המופיע בדרכון.

 

טיסה בדיקה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד