ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
התרבו ספסלי בית המדרש

תיעוד: זקן הפוסקים פתח את זמן אלול בישיבתו

בשיעור פתיחה מיוחד שנשא זקן הפוסקים, ראש הישיבה הגר"מ שטרנבוך בפני התלמידים, הזכיר קושיה בסוגיא הנלמדת אותה שאל את רבותיו לפני כשמונים שנה. הגר"מ תיאר את מלחמתה של תורה בתקופה ההיא • הוא התייחס להרחבת ספסלי בית המדרש עם כניסתם של עשרות בחורים חדשים לשערי הישיבה • וביקש מהבחורים להתחזק במיוחד לרגל התרחבות הישיבה

תיעוד: זקן הפוסקים פתח את זמן אלול בישיבתו
הגר"מ שטרנבוך בפתיחת זמן אלול בבית שמש צילום: מתתיהו גולדברג

לאחר היערכות נרחבת להרחבת בית המדרש והוספת ספסלים בהיכל ישיבתו של הגר"מ שטרנבוך לקראת 'זמן אלול' החדש, נפתחו שערי הישיבה ביום רביעי שעבר במעמד תפילת "יום כיפור קטן" בהשתתפות ראש הישיבה הגר"מ שטרנבוך, בסיום תפילת יום כיפור קטן נשא ראש הישיבה דברי חיזוק והתעוררות לפני בני הישיבה לקראת ימי 'אלול'.

בדבריו לאחר תפילת יום כיפור קטן ביום רביעי שעבר אמר ראש הישיבה: "צריך שיהא ניכר על כל אחד בימים אלו שהם ימים מיוחדים. אצל הספרדים כבר קמים לסליחות מראש חודש אלול, אמנם גם אצל האשכנזים – סיפרה לי אמי ע"ה, שבכמה קהילות בחו"ל היו נוהגים שהשמש מעורר את הציבור בכל בוקר בימי חודש אלול בניגון הקורא "קומו לעבודת הבורא", והיו מתעוררים לקום בזריזות, וטעם הדבר נראה כי הקימה לעבודת הבורא היא יסוד העבודה, שכיון שקם בזריזות הרי כל היום מלא בזריזות, ולכן היו נזהרים בחודש אלול בקימה בזריזות שהיא יסוד העבודה".

היום (ראשון), מסר ראש הישיבה זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך "שיעור פתיחה" בסוגיא הנלמדת בישיבה במסכת כתובות – סוגיית "חיוב מזונות בהגעת זמן", וזאת לאחר שתלמידי הישיבה הכינו את לימוד הסוגיא הנלמדת בישיבה החל מיום רביעי שעבר – ביום פתיחת הזמן.  

במהלך השיעור נרשמה אנקדוטה מעניינת, כאשר ראש הישיבה הזכיר קושיא ששאל בצעירותו לפני כשמונים שנה בסוגיה הנלמדת בישיבה, ותיאר את התסיסה וה'ריתחא דאורייתא' שהייתה בהיכל הישיבה לפני כשמונים שנה בימי המלחמה, כאשר בני הישיבה חגרו מלחמתה של תורה על הקושיה.

בסיום השיעור התייחס ראש הישיבה להרחבת הישיבה עם כניסת עשרות בחורים חדשים, ואמר: "לאחר שזכינו ברוך ה' להרבות את ספסלי בית המדרש, הרי האחריות מתרבה על כל אחד לבוא לסדרי הישיבה בזמן, שאם חס וחלילה מישהו מתרפה עכשיו בעבודתו הרי הוא גורם רפיון ליותר בחורים, וכבר אמר הקדוש ה'חפץ חיים' שאינו דומה 'שותף בעסק קטן לשותף בעסק גדול', וא"כ עכשיו לאחר הרחבת הישיבה שה'עסק גדול', נמצא שכל אחד מבני הישיבה שלומד הוא שותף בעסק גדול, וכל אחד יעשה את שלו ויראה לנצל את הזמן כראוי, ויגרום על ידי זה גם לחזק את חבריו".

כזכור, ישיבתו של זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך, היא מהישיבות הראשונות שפתחו את שעריהן בתחילת זמן קיץ הקודם במסגרת ה'קפסולות' תוך שמירת כללי זהירות למניעת התפשטות הקורונה. במסגרת השינויים בישיבה הועמד שער כניסה מיוחד לראש הישיבה הנכנס לישיבה ממקום נפרד – במקום מבודד מהתלמידים.

בשבועות האחרונים - לקראת פתיחת זמן אלול - נעשו בישיבה פעולות נוספות לבטיחות התלמידים וראש הישיבה, כך שגם עם פתיחת זמן אלול זכתה הישיבה להיות מהחלוצות שפתחו שעריהן החל מיום רביעי שעבר למאות התלמידים.

עם פתיחת זמן אלול הורחב צוות הישיבה במינויים חדשים: הגאון רבי שלמה שפירא שכבר כיהן בעבר בצוות הישיבה - מונה עם פתיחת הזמן למשגיח בישיבה.

כמו כן צורף לצוות הרבנים הרה"ג רבי נפתלי צבי יהודה לייב פיינשטיין בנו של הגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת עטרת שלמה.

הרב משה שטרנבוך זמן אלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד