י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערת הפרויקטור ואומן

גמזו ל'בחדרי': היו דברים שלא היו צריכים להיאמר - עדיין מתנגד לטיסות

פרויקטור הקורונה הפרופ' רוני גמזו שוחח לפני זמן קצר עם עיתונאים חרדים והתייחס בהרחבה לסערה שנוצרה בעקבות המכתב ששיגר לנשיא אוקראינה בו דרש מימנו למנוע מחסידי ברסלב להגיע לציון באומן בראש השנה • "יכול להיות שיש שם כמה דברים שלא היו צריכים להיאמר"

 גמזו ל'בחדרי': היו דברים שלא היו צריכים להיאמר - עדיין מתנגד לטיסות
רוני גמזו צילום: פלאש 90

בתדרוך לעיתונאים החרדים של פרויקטור הקורונה רוני גמזו הוא התייחס לסערת המכתב ששיגר לנשיא אוקראינה בו דרש למנוע את כניסת חסידי ברלסב למדינה לקראת ראש השנה. בעקבות המכתב, נשמעו קולות, בין היתר מהשר יעקב ליצמן, שקראו לפטר את גמזו מתפקידו כפרויקטור הקורונה.

בדבריו לעיתונאים החרדים אמר גמזו כי הוא מזהה מה הם הדברים שעלולים לגרום לסיכון ולפי זה הוא פועל: "א' אלול אפילו בערים אדומות נפתחה שנת הלימודים כולל ישיבות קטנות וגדלות ועושים מתווה שמתאים ובדיקות קורונה". גמזו מבהיר כי "נפתח את בתי הספר בראשון לספטמבר".

פרופ' גמזו התייחס לנושא הליבה - הטיסות לאומן ואמר כי "עמדתי היא שגם בנושא אומן שזה חג באמת קדוש, אני עדיין חושב שיש דבר יותר קדוש", הוא הדגיש כי "היכולת והחובה שלי היא לשמור על הנפשות של כולם, אני יודע שיש אנשים שיטוסו בעוד דרכים כאלה ואחרות, אבל לא בכמויות של רכבת אווירית שזה מסכן את האנשים, מסכן את המתפללים".

גמזו הוסיף כי "אוקראינה נמצאת בקצב תחלואה גדול, זה נכון שאזור אומן הוא בפחות תחלואה אבל הוא במצב לא טוב". גם לאחר קבלת אישור ראש הממשלה לקדם מתווה אומר גמזו, "אני כן חושב צריך לצמצם את הנסיעות ולמנוע את הטיסות הישירות לאומן. עם כל המורכבות, זאת לא שנה רגילה. גם במירון לא היית הילולה רגילה, בשנה הזו צריך להתאים את החיים שלנו ואני כן עושה את זה רק לשם שמירת הנפשות" הוא מדגיש שוב.

פרופ' גמזו התייחס לסיכון הכרוך בטיסות לאומן: "יכולים להיבדק שם יותר ולחזור עם הדבקות. אני יודע שחלק לא אהבו את העמדה שלי אבל הביאו אותי כדי לאזן את החיים שלנו מול הקורונה ואתן חוות דעת רגילה. זה התפקיד שלי". 

במענה לשאלת 'בחדרי חרדים' התנצל גמזו על תוכן המכתב ששיגר לנשיא אוקראינה: "יכול להיות שיש שם כמה דברים שלא היו צריכים להיאמר אבל זאת חובתי המקצועית שאני מזהה סכנה בבריאות לשים את האמת מול כל מי שצריך לקבל החלטות" הוא הדגיש. "אסור לי להתפשר, בכל האחריות אני מנסה להבהיר את האמת, שמו עלי את כל האחריות אני צריך להגיד את האמת בפני כל מי שמקבל את ההחלטות".

בהתייחסו לפגישת חסידי ברסלב אתמול עם ראש הממשלה, שעל פי הדיווח העביר אור ירוק לקדם מתווה לנסיעת החסידים לאומן הוא אומר ל'בחדרי': "לא עירבתי את ראש הממשלה בפנייה שלי לנשיא אוקראינה, ואתמול ראש הממשלה אמר רק לבדוק את המתווה, אבל אני עדיין מתנגד. אני רוצה לצמצם את כמות הנוסעים לקבר של רבי נחמן אני רוצה לעשות את זה על ידי הסברה והבנה ועל ידי הידברות".

עוד אומר גמזו בנושא הסערה: "קדם למכתב שלי פגישות עם החסידים והיה נראה שאין הפנמה, אנשים לפעמים לוקחים את זה כאילו בו לא הבעיה שלהם. קשה מאוד להצליח לשמור על ההנחיות באומן, יש שם סעודות וריקודים מעבר לעלייה לקבר, אי אפשר להתעלם מזה".

 

רוני גמזו אומן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד