י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מועדים להדבקה נרחבת"

מסקנות הדו"ח: תפילות 'ימים נוראים' במרחבים פתוחים בלבד

דו"ח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי ממליץ לקיים את תפילות הימים הנוראים בשטחים פתוחים בלבד • גם סעודות החג מומלץ שיתקיימו במתכונת גרעינית בלבד

מסקנות הדו"ח: תפילות 'ימים נוראים' במרחבים פתוחים בלבד
חרדים מתפללים כפי ההנחיות צילום: Aharon Krohn/Flash90

ברוב עם הדרת מלך – אבל לא השנה: על אף ההסכמות המתגבשות בין השרים החרדיים לבין ממונה הקורונה הפרופ' גמזו לפיהן יותר לפתוח את בתי הכנסת הגדולים כך שיתפללו בהם יותר מעשרה מתפללים ("מתכונת קפסולות"), קובע מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן כי יש לקיים את התפילות בשטחים פתוחים וכך גם את סעודות החג לקיים במתכונת של משפחה גרעינית בלבד.

בדו"ח שפרסם היום (שני) מרכז המידע והידע הלאומי נכתב כי "אירועים רבי משתתפים שמתקיימים במאפייני קרבה פיזית מועדים להדבקה נרחבת ומייצרים מוקדי תחלואה". הדו"ח מתייחס ל"מנהגי חגי תשרי, ביניהם סעודות משפחתיות גדולות, התקהלויות רבות משתתפים, תפילות וטקסים דתיים ציבוריים המהווים פוטנציאל ליצירת מוקדי הדבקה המוניים".

לאור זאת ממליצים במרכז הידע להורות על איסור תפילה בבתי כנסת ובמתכונת נרחבת. "לכן, לקראת חגי תשרי הקרובים מומלץ לשאוף לצמצם אירועים בעלי פוטנציאל הדבקה רחב ככל הניתן. במסגרת זו מומלץ לצמצם את מספר הסועדים בסעודות החג ולקיים תפילות וסליחות בשטחים פתוחים ובמניינים קטנים. את כל זאת יש ללוות בהסברה ייעודית לציבור".

עוד נאמר בדו"ח כי מניתוח נתוני התחלואה לאחר חגי ישראל החולפים עולה קשר ישיר בין מידת ההגבלות שהושתו בארץ באותה תקופה (או היעדרן) לבין מגמות התחלואה בשבועות שלאחר מכן.

ההמלצות של אמ"ן, לאור הנתונים הללו, הן:

1. להגביל את מספר המשתתפים במנייני תפילה.

2. לקיים תפילות וסליחות במרחבים פתוחים ככל הניתן ולספק תמיכה לוגיסטית מתאימה.

3. לקיים ככל הניתן טקסים דתיים במרחב הפרטי, ובכלל זאת טקסי כפרות ורכישת ארבעת המינים.

4. לקיים מאמץ הסברה בנוגע לסכנת ההדבקה ההמונית באירועים רבי משתתפים, בכללם סעודות ותפילות.

5. לצמצם את היקף "סיורי הסליחות" ואת מספר המשתתפים בהם ותחת זאת ליזום "אירועים מתוקשבים" כדוגמת הרצאות בהנחיית מרכזים קהילתיים.

ההנחיות החדשות אמורות להיתקל בהתנגדות גורפת מצד הציבור החרדי ונציגיו, וזאת לאור התחושה הקיימת בקרב הציבור לפיה ישנה אפליה של איפה ואיפה בהנחיות – המאשרות אירועי תרבות גם אם הם מיועדים לציבור של 500 איש, ומונעות תפילה גם בבתי כנסת ענקיים כשהן מגבילות את המשתתפים לעשרה בלבד.

צפוי כי בנציגות החרדית יצאו חוצץ נגד מסקנות הדו"ח, שבעצם מונעות מהציבור הרחב – כולל זה שמבקר בבתי הכנסת רק בחגים – מלהשתתף בתפילות כבכל שנה.

 

 

קורונה תפילות בתי כנסת סגירת בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד