כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בקר טמפרטורה דיגיטלי – שימושים עיקריים

במגוון רחב של מקרים בהם נדרשת בקרת טמפרטורה מדויקת וישירה של אובייקטים מסוימים, נעשה שימוש בבקר טמפרטורה דיגיטלי. בקר זה הוא סוג של תרמוסטט משוכלל, המסוגל למדוד טמפרטורה באופן נקודתי לאורך זמן, וכך לנטר את רמות החום באובייקט או במסגרת תהליך מסוים, ולהתריע על שינויים בלתי צפויים או רצויים במידת הצורך. מהם השימושים העיקריים של בקרי טמפרטורה דיגיטליים כיום ובאילו תחומים ניתן למצוא את עיקר הביקוש לבקרים אלו?

בקר טמפרטורה דיגיטלי – שימושים עיקריים
מעבדה צילום: depositphotos

שרתים וציוד מחשוב – כמות וחשיבות ציוד המחשוב בעולמנו גדלה בצורה אקספוננציאלי מזה עשרות שנים. דוגמה טובה לכך היא חדרי שרתים – מה שרק לפני כעשרים שנים כמעט ולא היה קיים כלל בעולם, הפך כיום לדבר נפוץ ונרחב אשר תופס לא מעט שטח. חוות שרתים פועלות בהמוניהן בכל רחבי העולם ובאינספור בניינים וארגונים ניתן למצוא חדר שרתים ייעודי. מאחר והטמפרטורה השוררת במקום בו יושב ציוד המחשוב היא משמעותית לתפקודו ואף קריטית ממש, נעשה כיום שימוש סטנדרטי בבקר טמפרטורה דיגיטלי על מנת לנטר ולהשגיח באופן רציף ושוטף על הטמפרטורה בחוות וחדרי שרתים ובמקומות נוספים בהם מקובץ יחדיו ציוד מחשוב רב ובעל ערך.

אחסון מזון – על מנת לאחסן מזון כך שלא יתקלקל ויהווה סיכון בריאותי, נעשה שימוש בחדרי קירור מסוגים שונים, מקפיאים ומקררים תעשייתיים וכד'. מכשירים אלו כבר בנויים על מנת להגיע לטמפרטורה מסוימת ולשמור עליה לאורך זמן, אך גם תקלה קטנה וזמנית אשר אינה מתגלה בזמן עלולה לגרום להרס וקלקול של כמויות עצומות של מזון. לכן, ניתן למצוא כיום בקרי טמפרטורה דיגיטליים בשימוש בענף אחסון המזון, החל מחדרי קירור של מפעלים ועד למקררים התעשייתיים של מסעדות או חנויות לממכר מזון. הבקר מנטר באופן רציף את הטמפרטורה באותו מקרר/חדר קירור וכו', ושולח הודעה מיידית ברגע שהטמפרטורה יוצאת מהטווח שנקבע לה מראש. זה מאפשר לגלות תקלות בזמן אמת ולטפל בהן בלי להגיע למצב של אובדן סחורה וקלקול של המזון.

מיזוג אוויר – מיזוג אוויר ניתן למצוא כיום פחות או יותר בכל מקום, לפחות בעולם המערבי. החל מבנייני משרדים ומגורים, דרך כלי רכב מסוגים שונים ועד לבתים פרטיים, העולם שלנו הולך והופך יותר ויותר ממוזג (באופן מלאכותי כמובן...). בקרי טמפרטורה דיגיטליים מהווים פעמים רבות חלק ממערכת מיזוג האוויר, ומשמשים, למשל, על מנת לכבות ולהדליק את מערכת המיזוג בהתאם לטמפרטורה השוררת בכל רגע ורגע.

מחסנים – במחסנים לוגיסטיים רבים קיים צורך מהותי בשמירה רציפה על טמפרטורה מסוימת, דוגמת מחסנים של ציוד רפואי או ציוד מחשוב, מחסנים בהם שומרים כימיקלים אשר עלולים להיות מסוכנים כאשר נחשפים לטמפרטורה גבוהה או נמוכה מדי, מקומות אחסון של דלקים ושמנים וכו'. עבור כל אלו, בקר טמפרטורה דיגיטלי מספק את הניטור הרציף האמין והנוח ביותר, ומסייע לשמור על ציוד יקר ורב ערך לאורך זמן.

חקלאות  - גם בעולם החקלאות ניתן למצוא כיום שימוש בבקרי טמפרטורה דיגיטליים, המשמשים למגוון רחב של ניטורים מסוגים שונים. לדוגמה, חממות בהן חייבת להישמר טמפרטורה בטווח צר ומסוים ביותר, חדרי הקירור בהם מאחסנים את התוצרת החקלאית לפני שיווקה ועוד. בכל נקודה שכזו השמירה על טמפרטורה מדויקת עלולה להיות קריטית להצלחת הגידול ולפעילותו של העסק החקלאי כולו, ובקר טמפרטורה דיגיטלי, טוב ואמין יכול להקל משמעותית על התהליך כולו.

כפי שניתן להבין מהיקף התחומים בהם משתמשים בבקרי טמפרטורה דיגיטליים, ללא בקרים מדויקים ומתקדמים שכאלו עלולות להתגלות אינספור בעיות חמורות, כאלו אשר יעלו הרבה מאוד כסף ועלולות להביא לקריסתם של חברות וארגונים שלמים...

טמפרטורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד