כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התרגשות בעולם התורה

זמן אלול: קיבוץ התלמידים בבית מדרשו של המשגיח

טובי בני הקיבוץ בעולם הישיבות ישהו בזמן אלול במחיצת המשגיח הגר"ח וואלקין. מעמד היסוד נערך אמש בביתו בבית וגן. צפו בתיעוד מהמעמד 

זמן אלול: קיבוץ התלמידים בבית מדרשו של המשגיח
יסוד הקיבוץ בבית הגר"ח וואלקין צילום: באדיבות המצלם

מעמד מרומם ומרגש נערך אתמול (ראשון) לרגל פתיחת קיבוץ התלמידים לזמן אלול בבית מדרשו של המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין.

בקיבוץ בו מטובי עולם הישיבות שישהו בחודש אלול תחת צילו של המשגיח, כשלצד השיחות אותם ימסור המשגיח, מפעם לפעם צפוי המשגיח למסור אף שיעור כללי בהיכל הקיבוץ, - כנודע בעולם הישיבות אימרתו של רה"י הגרש"י בורנשטיין זצוק"ל החברותא של המשגיח רבות בשנים שנהג לומר, "אני מתפלל שיבוא היום והעוילם יגלה שכוחו של הגר"ח וואלקין בלומדות עולה על כוחו במוסר, וכידוע שרב חיים הוא מגדולי בעלי המוסר שבדור".

במעמד המרגש שנערך בביתו של המשגיח בשכונת בית וגן בירושלים, השתתפו צוות רבני הקיבוץ בלבד, ונשאו בו דברים ראש החבורה הגאון רבי ברוך ברקוביץ, והג"ר שמואל דוד וואלקין, בנו של המשגיח שישמש אף הוא בקיבוץ.

שיאו של המעמד היה במשאו של ראש בית המדרש המשגיח, שאמר בדבריו: "כי היום העולם הוא בגדר "והיה העולם שמם" עד " שבא רבי עקיבא" ולימד חמישה תלמידים בלבד ומהם נמסרה תורה לכל העולם - היום המיוחדות הוא לקחת קבוצה קטנה ולהטמיע בהם תורה ורוחניות - "וכך מובטחני שמבית מדרש זה יצאו גדולי תורה ויראה שיאירו לעולם התורה כולו". 

יצוין כי בימים האחרונים נתקן בצד בית המדרש חדר מיוחד עבור המשגיח, כשבחורי הקיבוץ יכלו לשאת ולתת עם המשגיח מחלון מיוחד בצד החדר, בשמירה על כל כללי הזהירות.

צפו בתיעוד: 

 

הרב חיים וואלקין בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד