כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לא לעולם חוסן

עכשיו זה מדעי: חולה שנדבק והחלים – נדבק שוב

התופעה עליה התריעו יועצי רפואה חרדיים מתבררת כנכונה: חוקרים בהונג קונג טוענים כי חולה שחלה בקורונה והחלים – חלה הפעם שוב • עם זאת, לצד הממצא הדרמטי, יש גם היבט חיובי: הפעם המחלה חלפה ללא תסמינים

עכשיו זה מדעי: חולה שנדבק והחלים – נדבק שוב
מחלקת קורונה בשמיר-אסף הרופא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם חולים שחלו בקורונה יכולים לחלות שוב? דיווחים לפיהם חולים שחלו בקורונה והחלימו חלו הפעם שוב, הועלו לפני כחודש בידי יועצי רפואה מהמגזר החרדי שטענו כי נחשפו לכמה מקרים שבהם חולים שחלו, כולל כאלו שהיו עם תסמינים, חלו שוב. אך הטיעונים הללו נדחו בידי רופאים שטענו שהדבר בלתי אפשרי וככל הנראה אותם חולים לא היו חולים בעבר בקורונה. אך כעת, נראה שהעולם הרפואי עומד לאמץ מסקנה שונה.

היום פורסם כי חוקרים בהונג קונג דיווחו על מקרה ראשון בעולם של מה שנראה כהדבקה מחודשת בקורונה. לטענתם, במדינה התגלה חולה שנדבק בנגיף הקורונה וחלה – נדבק שוב, ארבעה וחצי חודשים אחרי ההדבקה הראשונית. אם עובדה זו נכונה, הדבר מעמיד תחת צל כבד את הניסיונות המתקדמים בעולם לפיתוח החיסון, שכן מתברר כי גם חולה שחלה ופיתח נוגדנים עשוי להידבק שוב, מה שאומר שהנגיף עבר מוטציה נוספת בדרך.

לפי העדויות בהונג קונג, מדובר בגבר בן 33, עובד בתחום הביוטכנולוגיה, ששב החודש להונג קונג לאחר שביקר באירופה. עם שובו, עבר בדיקת קורונה שהראתה כי הוא נדבק שוב, ארבעה וחצי חודשים אחרי שנדבק לראשונה במחלה. עם זאת, בהונג קונג מדגישים שיש גם היבט חיובי לתופעה: החולה לא סבל הפעם מתסמינים כלשהם של מחלת הקורונה, מה שעשוי להעיד על כך שההדבקות החוזרות מתונות יותר, או שהנוגדנים שבכל זאת קיימים בגופו מצליחים להשפיע.

"הממצאים מראים כי נגיף הקורונה עלול להישאר בגוף גם אחרי ההחלמה", אמרו החוקרים במאמר שפורסם בכתב העת למחלות זיהומיות Clinical Infectious Diseases. הם מסיקים לכן כי "הזיהום בנגיף הקורונה עלול להימשך גם אם לכאורה פיתחו נוגדנים נגדו".

הדיווח הכה גלים בעולם, וזאת משום שהוא מוכיח שגם חולים שהוכח שיש להם נוגדנים – אינם חסינים. ארגון הבריאות העולמי התייחס אף הוא לכך ומטעמו נמסר כי "מרבית החולים, גם אלה שלקו במחלה קלה, מפתחים תגובה חיסונית לנגיף. מה שלא ידוע הוא לכמה זמן התגובה החיסונית מחזיקה מעמד". עם זאת, בארגון מדגישים כי "אי אפשר לקפוץ למסקנות כלשהן, נדרש מספר מקרים גדול יותר לאורך זמן כדי להבין טוב יותר את תגובת הנוגדנים המנטרלים לנגיף".

קורונה הונג קונג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד