ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
סאגת ראש השנה

ראש הממשלה מכחיש: לא דרשתי להגביל את כמות הבאים לאומן

אחרי שבפגישה מיוחדת שנערכה היום בין רבנים לנשיא אוקראינה אמר הנשיא היהודי כי הגביל את כניסת הישראלים למדינתו לבקשת ממשלת ישראל, ראש הממשלה נתניהו ממהר להוציא הודעת הכחשה לדברים • "מי שיחליט להגיע לאומן, עליו להקפיד ולשמור על הנחיות הבריאות"

ראש הממשלה מכחיש: לא דרשתי להגביל את כמות הבאים לאומן
נתניהו וזלנסקי בפגישתם צילום: חיים צח/לע״מ

בתגובה לדברי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על כך שישראל דרשה מאוקראינה להגביל את כניסת הישראלים לאומן, בלשכת ראש הממשלה ממהרים להכחיש וטוענים כי ראש הממשלה לא דרש להגביל את כמות המגיעים לאומן.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', רבני אוקראינה נועדו היום (שלישי) למפגש באמצעות הזום עם נשיא אוקראינה, במהלכו ציין הנשיא בפני הרבנים כי רק לאור דרישת מדינת ישראל תוגבל הגעת ישראלים לאומן מ-8 ועד עשר אלף איש.

בתגובה, נשמעה ביקרת שקטה עד עתה מהנציגות החרדית בכנסת שפועלת בימים האחרונים במאמץ למצוא מתווה שיאפשר את כניסת המפללים לאומן, ובניגוד למהלך הדברים הם הופתעו לגלות כי ישראל ביקשה למנוע את כניסת המתפללים לאומן לקראת ראש השנה.

בלשכת ראש הממשלה מיהרו לפרסם הבהרה בה נאמר כי "ראש הממשלה לא ביקש להגביל את כמות המגיעים לאומן". בלשכת נתניהו הדגישו כי "כפי שהובהר בהודעה המשותפת של ישראל ואוקראינה שפורסמה בשבוע שעבר, ראש הממשלה והנשיא הפצירו לא להגיע לאומן בשל מצב התחלואה", אך ציינו והדגישו כי "מי שיחליט להגיע לאומן, עליו להקפיד ולשמור על הנחיות הבריאות".

עם זאת, למרות הכחשת נתניה, העיתונאי עמיחי שטיין מ'כאן חדשות' מפרסם כי ‏"לאחר ההכחשה מטעם רה"מ: גורם בממשלת אוקראינה מבהיר בשיחה איתי: הייתה בקשה מטעם נתניהו להגביל כניסת ישראלים לאומן".

בפגישה שנערכה היום עם נשיא אקראינה, השתתפו הרבנים הרב משה מוסקוביץ רבה של חרקוב, הרב משה ראובן אסמן והרב יעקב בלייך רבני קייב.  

בזום השתתפו: הרב שאול הורוביץ רבה של ויניצה, הרב מאיר סטמבלר ראש הפדרציה האוקראינית, הרב יוסף סגל רבה של פולטובה, הרב גופין רבה של שכונת הבלון בקייב, הרב בולד רבה של לבוב, הרב דן זכותה רבה של קיבוגרד, הרב טייטלבוים רבה של חמלינצקי, הרב גליצנשטין רבה של צרנוביץ, הרב לויטנסקי רבה של סומי, הרב סלומון רבה של קרימנצוק, הרב סילברשטין רבה של צרינגובף, הרב טהלאר רבה של ברדיטשוב, הרב וולף רבה של חרסון הרב קמינצקי רבה של דנייפרופטרובסק, הרב שניאורסון רבה של רובנא, והרב וילהלם רבה של אוזגורד. 

במהלך הפגישה כאמור, הלביש הנשיא היהודי כיפה והרבנים תקעו לו בשופר לכבוד ראש השנה.

אומן בנימין נתניהו אוקראינה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד