ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הקואליציה מתרחבת

עשרות רופאים ומנהלי מחלקות חתמו על עצומה: "לא לאפשר הנסיעה לאומן"

קואליציית 'רק לא אומן' מתרחבת. עשרות רופאים ומנהלי מחלקות חתמו על מכתב שקורא לחסידי ברסלב להישאר בארץ. את מכתבם שנשלח גם לקבינט הקורונה הם סיימו בקריאה: "חסידי הבריאות קוראים לחסידי ברסלב - הישארו בארץ!"

עשרות רופאים ומנהלי מחלקות חתמו על עצומה: "לא לאפשר הנסיעה לאומן"
חסידי ברסלב בנתב"ג בדרך לאומן. אילוסטרציה צילום: אבי דישי, פלאש 90

בעוד הפרופ' גמזו נמצא בין הפטיש לסדן, כשהוא מתמודד מול הלחצים הקשים שמופנים עליו הן מצד רה"מ והן מצד הנציגות החרדית שדורשת ממנו לאפשר את הנסיעה לאומן – כמובן תוך עמידה בכללים הנוקשים של המתווה שגובש – הוא זוכה לתמיכה מצד מנהלי מחלקות ורופאים שקוראים לו שלא לאשר את הנסיעה.

אתמול פורסם מכתב עליו חתמו עשרות רופאים ומנהלי מחלקות קורונה ואשר נשלח לקבינט הקורונה ולראש הממשלה. במכתב הודגש כי "מאחר שצפויים להשתתף באירועים באומן אלפי ישראלים, יש חשש שבחודש הבא תהיה עלייה משמעותית בתחלואת קורונה ובמקרים קשים".

הרופאים, ביניהם מנהלי מחלקות קורונה, כותבים כי "כל פעילות ציבורית שעלולה להגדיל את עומס התחלואה ותכביד עוד יותר על עבודתנו הבלתי נלאית בבתי החולים - שכבר עתה עמוסים לעייפה במטופלים - מיותרת ועלולה לעלות בחיי אדם, כמו גם להחמיר את ההגבלות ולהוסיף לאבטלה שכבר עתה היא משמעותית".

עוד נאמר בו: "אנחנו מבצעים את עבודתנו כל הלב במטרה ברורה להעניק את הטיפול המיטבי לחולים בקורונה, מחלה מורכבת כל כך, ולכן לא סביר שנשלם כולנו, כחברה, את המחיר, כשקהל כזה או אחר מחליט להתנהל כנגד ההיגיון הרפואי".

"כל אדם בישראל מקריב מעצמו עתה בשלל הזדמנויות, כמו בקיום חתונה מצומצמת או בקיום הלוויות בהרכב חסר כדי לחסוך אובדן חיים מיותר, כדי לצמצם את עומס החולים וכדי שהצוותים הרפואיים יוכלו להעניק לחולים את הטיפול הטוב ביותר", כותבים הרופאים שמוסיפים כי "אנו קוראים למנוע אירועים המוניים חסרי אחריות מכל סוג שהוא כדי למנוע סיכון חיים של המשתתפים בהם ושל הסובבים אותם. אנו עובדים מתוך תחושת שליחות ביודענו שכל אחד עושה כמיטב יכולתו כדי להבטיח שלא יידבק, לא ידביק ולא יעמיס עוד יותר על בתי החולים והצוותים הרפואיים".

את מכתבם הם מסיימים בקריאה: "חסידי הבריאות קוראים לחסידי ברסלב - הישארו בארץ!"

אומן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד