י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
סערת מכתב ההסתה

גמזו מגונן על נתניהו "הוא לא ידע מכלום"

אחרי ששלח מכתב חריף לשלטונות באוקראינה שלא יאפשרו את הגעתם של אלפי חסידי 'ברסלב' לציון רבי נחמן שבאומן. וזכה למתקפה קשה מבית • פרופ' גמזו מסביר הבוקר את השתלשלות העניינים ומצהיר כי לרה"מ ולשר הבריאות לא היה מידע מקדים על שליחת המכתב "אני מתנצל"

גמזו מגונן על נתניהו "הוא לא ידע מכלום"
הדס פרוש, פלאש 90 צילום: הדס פרוש, פלאש 90

המכתב לממשל באוקראינה: כזכור, ממשלת אוקראינה פרסמה בהודעה רשמית, על בקשתו של ראש הממשלה נתניהו להפעיל מגבלות בעיר אומן ולמנוע את הגעתם של חסידי 'ברסלב' לראש השנה הקרוב.

אך כעת מתברר כי ראש הממשלה נתניהו כלל לא פנה לאוקראינה. אלא המכתב של פרופ' גמזו הוא זה שהביא להחלטת הממשל האוקראיני. פרופ' גמזו  אף הוא מאשר את הדברים, הפרויקטור אומר בשיחה ברשת ב': "לא נתניהו ולא שר הבריאות ידעו על המכתב לנשיא אוקראינה. ואני מתנצל על כך".

גורם בכיר באוקראינה הסביר בשיחה עם 'כאן חדשות' "כשנאמר בהודעה הרשמית כי נתניהו הוא זה שביקש להטיל מגבלות על אומן, מתכוונים האוקראינים למכתבו של פרופ' גמזו כבקשה רשמית של ראש הממשלה".מבחינת האוקראינים מכתב פרופ' גמזו = נתניהו. כך מדווח עמיחי שטיין.

בתוך כך ממשלת אוקראינה תתכנס היום לדיון, שבסיומו תיתכן וגם תקבל החלטה רשמית, לאסור התקהלויות המוניות באומן בתקופת חגי תשרי – וזאת בנוסף להחלטה שהתקבלה אמש שלא לאפשר כניסת אזרחים זרים למדינה במהלך חודש ספטמבר. מי שיעמוד בראש הדיון הוא ראש ממשלת אוקראינה.

‏ביום ראשון תיערך ישיבת שרים בנושא, באוקראינה לא מעוניינים לשמוע על מתווים וקובעים עובדות בשטח. ועוד פרט קטן על מכתבו של פרופ' רוני גמזו, גורמים באוקראינה אומרים ל'כאן חדשות' כי "למכתבו של פרופ' גמזו לנשיא אוקראינה היה תפקיד מרכזי בהחלטה שלא לאפשר התקהלויות המוניות באומן".

אומן ברסלב רוני גמזו ביבי נתניהו ממשלת אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד