י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מלחמת דת

שבדיה: הפגנות רחוב אלימות בעקבות שריפת קוראן בפומבי

מהומות במדינה הסקנדינבית: הפגנות רחוב בהשתתפות מאות בני אדם בעיר מאלמו שבשבדיה לאחר שמנהיג מפלגה ימנית קיצונית נעצר ובתגובה אנשיו שרפו את הקוראן • שלושה אנשים נעצרו בגין הסתה לשנאת גזע

שבדיה: הפגנות רחוב אלימות בעקבות שריפת קוראן בפומבי
רחובות העיר מאלמו צילום: pixabay

מהומות פרצו בשבדיה לאחר שפעילי ימין קיצוני שרפו ספר קוראן בפומבי, המפגינים יידו אבנים לעבר המשטרה והציתו צמיגים ברחובות.

מהומות פרצו אתמול (שבת) במאלמו - שבדיה לאחר שמאות אנשים התאספו כדי למחות על פעולותיהם של פעילי הימין הקיצוני במדינה שהציתו קודם לכן את הקוראן ופגעו ברגשות האזרחים האיסלאמיסטים.

על פי הדיווחים משוודיה, במהומות השתתפו כ-300 מפגינים שיידו אבנים לעבר המשטרה שניסתה להרגיע את המצב.

המהומות החלו לאחר שריפת ספר הקוראן על ידי פעילי ימין קיצוני בעקבות מעצרו של מנהיג מפלגה פוליטית ימנית קיצונית מדנמרק שנעצר לקראת פגישה מתוכננת בעיר השוודית מאלמו.

דובר המשטרה בעיר אמר: "אנו רואים קשר בין מה שקורה פה בהפגנה עכשיו למה שקרה מוקדם יותר היום". "ההפגנות הסלימו באותו מקום בו נשרף הקוראן", הוסיף הדובר.

על פי הדיווחים בעיתון הלאומי "דיילי אפטונבלד", שלושה גברים נראו קודם לכן בועטים בספר הקוראן בכיכר ציבורית במהלך הפגנות נגד האיסלאם מוקדם יותר באותו יום.

ההפגנות נגד האיסלאם החלו לאחר שראסמוס פלודן, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני הדני "הארד ליין" לא הורשה לקיים פגישה בעיר מאלמו ונעצר בגבול בין דנמרק לשבדיה, כך על פי העיתון.

פלודן, הידוע ברטוריקה האנטי-מוסלמית שלו, הורחק משוודיה על פי צו בית המשפט למשך שנתיים, כך אמרו הרשויות ביום שישי. קייל פרסון, דובר המשטרה במאלמו, אמר כי המשטרה חוששת כי מר פלודן 'יעבור על החוק בשוודיה'.

פלודן נעצר ביום שישי ליד מאלמו, שם היה אמור להשתתף בעצרת אנטי-מוסלמית, בה ביקש מאנשיו לשרוף את הקוראן.

עם זאת כאמור, מעצרו של פלודן גרם לתומכיו לארגן הפגנות, במהלך ההפגנות נשרף הקוראן, שלושה אנשים נעצרו בגין הסתה לשנאת גזע באותן מהומות.

יצויין, כי פאלודן, הוא עורך דין שעורר בשנה שעברה סערה כששרף את הקוראן מוקף בבשר חזיר, בשר שנחשב כאסור על ידי המוסלמים, העלה מאוחר יותר הודעה חריפה בפייסבוק.

הוא כתב: "נשלחתי בחזרה ונאסר עלי להיכנס לשוודיה למשך שנתיים, עם זאת, רוצחים תמיד מוזמנים".

על פי דו"ח הרשת האירופית (EQUINET), מספר התקריות של נאומי שנאה גזענית ושנאת זרים עלה בשבדיה בשנים האחרונות, בפרט בהקשר של כניסות מהגרים ופליטים בקנה מידה גדול.

שבדיה מאלמו הפגנות אלימות איסלאם מפלגת ימין קיצוני קוראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד