כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"עסוק יום וליל למצוא פתרון"

דרעי לחסידים: "הקיבוץ השנה באומן לא יוכל להתקיים במתכונתו"

ככל שקרב ראש השנה, גובר הלהט בציבור חסידי ברסלב המשתוקקים להגיע לציון רבם באוקראינה וקולות המחאה נגד הנציגות החרדית גוברים. מי שמתייצב בעמדת המבוגר האחראי, הוא השר אריה דרעי, שמנסה לפשר בין עמדתם של חסידי ברסלב לבין זו הנוקשה של משרד הבריאות

דרעי לחסידים: "הקיבוץ השנה באומן לא יוכל להתקיים במתכונתו"
השר דרעי באומן צילום: באדיבות המצלם

יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי פועל להוריד את הלהט בקרב חסידי ברסלב במאבקם עבור היציאה לאומן, ומבהיר כי השנה הנסיעה לאומן לא תוכל להתקיים כבכל שנה בגלל מגיפת הקורונה.

"כמי שהשתתף בקיבוץ מעל עשור, אף אחד לא צריך להסביר לי את חשיבות הקיבוץ באומן", אמר היום (ראשון) השר דרעי. "אני עסוק יום וליל כדי למצוא פתרון שיאפשר את הקיבוץ השנה באומן" הוסיף דרעי.

השר דרעי מנסה לפשר בין עמדת הממשלה ומשרד הבריאות שדורשים צמצום התקהלויות, לבין הצורך הרוחני של חסידי ברסלב המשתוקקים להגיע לרבם בראש השנה. "צריך להבין" מסביר דרעי, "אנחנו בשעת מגיפה וכל בתי כנסת בכל העולם מתפללים בקבוצות קטנות, אין אירועים גדולים וגם הקיבוץ המפואר באומן השנה לא יוכל להתקיים במתכונתו ויצטרך להיות במתכונת מצומצמת".

מוקדם יותר היום, שיגרו מטעמו של בכיר רבני ברסלב הרב שלום ארוש הודעה בה נמסר כי "הרב מבקש לעת עתה בשום אופן לא להפגין נגד השר דרעי ולא לעשות פעולות מזיקות. כל מי שפועל כך פועל נגד רבינו ורק מזיק למאמצים הגדולים של כולנו. בעז"ה מקווים ומצפים שנראה בשורות טובות בימים הקרובים".

בהודעה ששיגר הבוקר (ראשון) בנושא סגן השר פרוש, הוא תקף: "בהר הבית במצבים הקיצוניים ביותר, גם כאשר יש חשש לטרור, ממשלת ישראל נותנת לחלק גדול מהפלסטינים לעלות להתפלל בהר כי היא מבינה שאינה יכולה למנוע ממאמינים לעלות ולהתפלל".

לעומת זאת ציין פרוש, "לגודל האבסורד, כשזה מגיע ליהודים מאמינים שבמשך שנים עלו להשתטח במסירות נפש גדולה ולהתפלל בראש השנה בציונו של הצדיק רבי נחמן באומן, ממשלת ישראל פעלה באופן שערורייתי מול השלטונות באוקראינה וסגרה לחלוטין את שערי המדינה". בנוסף הוא מצהיר "זהו מחזה שאיננו יכולים להסכים לו בשום פנים ואופן".

אומן ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד