כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מתאושש בסקרים

אפקט השלום או חוסר המנהיגות של ביידן? הנשיא טראמפ סוגר את הפער

האם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ישחזר את ההצלחה של 2016 וינצח את יריבו הדמוקרטי ביידן? סקר שמתפרסם היום מעניק לנשיא המכהן יתרון משמעותי על פני יריבו 

אפקט השלום או חוסר המנהיגות של ביידן? הנשיא טראמפ סוגר את הפער
קמפיין הבחירות של טראמפ צילום: קמפיין הבחירות של טראמפ

על פי סקר שמתפרסם היום, לו הבחירות היו מתקיימות היום היה מנצח הנשיא טראמפ את יריבו בדמוקרטי ד'ו ביידן. אחד ההסברים לעליית קרנו של טראמפ, שבאה לידי ביטוי בסקרים, היא העובדה שקיימת ביקורת רבה על ג'ו ביידן שלא מגנה את האלימות בהפגנות המחאה ברחבי ארצות הברית נגד אלימות שוטרים.

סקר שמתפרסם היום (ראשון) מטעם המכון לדמוקרטיה בוושינגטון מראה כי הנשיא טראמפ עקף את יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, ואם המגמה תימשך, זה יהיה ניצחון גדול לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו ב-3.11 השנה. על פי הסקר, הנשיא הנוכחי מוביל בסקרים עם 48% לעומת 45% לביידן. במדינות המפתח זוכה הנשיא טראמפ ל-49% לעומת 42% להם זוכה ביידן.

הוועידות של שתי המפלגות הראו כי טראמפ ניצל את המצב עד הסוף, ו-21% אמרו כי השתכנעו להצביע לו בעקבות הופעותיו בוועידת המפלגה הרפובליקאית, מנגד רק 8% הודו כי יצביעו לביידן בעקבות הופעותיו בוועידה הדמוקרטית.

לאחר פרסום הסקר, אמר פטריק בשאם, ראש המכון לדמוקרטיה, כי המפלגה הדמוקרטית טעתה בהבנת האפקט של מחאות "חיי שחורים חשובים" שפרצו לאחר מותו של ג'ורג' פלויד. פטריק הוסיף כי ראשי המפלגה הדמוקרטית לא מבינים כי מרבית האוכלוסייה בעד החוק והסדר הציבורי במדינה, רבים רואים בהפגנות פעולות אנרכיסטיות, הפגנות בהן שוטרים מותקפים בברוטליות על ידי מפגינים אלימים, דבר שהביא למותם של מספר מפגינים על ידי פעילים ימניים קיצונים.

הנשיא טראמפ היה בשפל בחודשים האחרונים עקב מצב המתים מנגיף הקורונה, כ-170,000 אמריקאים מתו כתוצאה מהנגיף, אך בשבועות האחרונים טראמפ החל להתאושש, ואם המגמה תימשך בשבועות הקרובים, במיוחד עם הטקס החגיגי של חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות אותו מתכנן טראמפ בשבועות הקרובים, טראמפ צפוי להביס את ביידן שכרגע לא עושה רושם של מישהו שמסוגל לנצח את טראמפ.

ג'ו ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד