כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
"כנראה השפריץ על עצמו"

בעקבות האלכוג'ל: פעוט אושפז בבית החולים

פעוט אושפז בבית החולים לאחר ששיחק עם בקבוק אלכוג'ל שהפריץ לעינו וגרם לכוויה. "הוא הגיע עם עין מגורה, נראה סובל מאוד ולא הצליח לפתוח את העין"

בעקבות האלכוג'ל: פעוט אושפז בבית החולים
ייצור אלכוג'ל צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

בן שנה ו-8 חודשים אושפז במשך שבוע ביחידת העיניים של המרכז הרפואי פדה-פוריה, לאחר שאלכוג'ל חדר לעינו השמאלית וגרם לכוויה בה.

אמו סיפרה כי "כנראה השפריץ על עצמו ג'ל לחיטוי ידיים מהבקבוק. החומר פגע לו בעין והוא התחיל לבכות. הסבתא לקחה אותו במהירות לקופת חולים, שם הרופא הפנה אותם ישירות למיון".

ד"ר חנין ג'באלי, מנהלת יחידת העיניים במרכז הרפואי פדה-פוריה סיפרה על מצבו של התינוק זמן קצר לאחר המקרה: "הוא הגיע עם עין מגורה, נראה סובל מאוד ולא הצליח לפתוח את העין. בבדיקתו נראתה כוויה כימית שכללה את כל שטח הקרנית וחלק גדול מהלחמית עם אסכמיה חלקית.

הוא היה מאושפז במשך שבוע, ובמהלך האשפוז עבר 4 פעמים טיפול ובדיקות תחת טשטוש" והוסיפה כי הוא יצטרך לעבור שיקום. "זה מקרה שני שהגיע אלינו בתוך שבוע", היא סיפרה. "לפני כמה ימים הגיע ילד בן 4 ממרכז הארץ שמשפחתו טיילה באזור עם כוויה בעין שנגרמה לו מהתזה דומה.

לשמחתנו, הטיפולים הועילו ומצבו של אשרף היום, כ-10 ימים לאחר הפגיעה, השתפר באופן משמעותי. אבל צריך לזכור שזה יכול להיגמר בנזק בלתי הפיך, לכן חשובה הערנות של ההורים. במקרה של פגיעת חומר חיטוי בעין, צריך לשטוף את העיניים עם הרבה מים ולהגיע במהירות למרכז הרפואי".

קורונה חומר חיטוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד