י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אחרי מאבק ממושך

הרב הראשי של דנמרק: 'עייפים' מהמלחמה על איסור ברית מילה

חבר בבית המחוקקים הדני קרא לאסור ברית מילה במדינה בצורה שאינה רפואית, בנוסף, ארגונים שונים קוראים להטיל מגבלות שונות על הטקס, ובקהילה היהודית מודיעים כי הם כבר 'עייפים' מידי מכדי להילחם

הרב הראשי  של דנמרק: 'עייפים' מהמלחמה על איסור ברית מילה
ברית, אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

הרב הראשי של דנמרק אומר שהקהילה היהודית "עייפה" מהצורך להילחם בניסיון נוסף לאסור ברית מילה באופן לא רפואי.

הרב הראשי לדנמרק אמר ביום שני כי לקהילה היהודית שם נמאס מהצורך להילחם בניסיון נוסף לאיסור ברית מילה, אך הוסיף כי הוא שמח לקבל את תמיכתם של כל מנהיגי הדת והממשלה.

"זה משהו שאנחנו נלחמים בו במשך 25 השנים האחרונות. אנחנו די עייפים מזה", אמר הרב יאיר מלכיאור לתקשורת המקומית.

הפרלמנט הדני צפוי להצביע להצעת חוק האוסרת ברית מילה לא רפואית במדינה לאחר שחבר בבית המחוקקים קרא לאסור עריכת ברית מילה בצורה יהודית.

סיימון אמיל אמיצבול-ביל, ראש מפלגת "קדימה" המחזיקה במושב יחיד בלבד מתוך 179 מושבים, העלה הצעת החוק במה שנראה כמטרה למנף את הפופוליזם של הנושא כדי לזכות בפרסום עצמו.

לאמיצבול-ביל יש היסטוריה של זיגזגים פוליטיים והיה לפחות בשש מפלגות פוליטיות שונות מאז 2008. כחבר בפרלמנט הוא ייצג פעם שלוש מפלגות שונות באותה שנה.

"זו הפעם הראשונה מאז שהגיעו יהודים לדנמרק לפני 400 שנה, שאנחנו מרגישים שיש לנו סימן שאלה בנוגע לנוכחותנו כיהודים כאן", אמר הרב מלכיאור, אך הוסיף "אנו מאמינים שתהיה לנו תמיכה ורוב גדול בפרלמנט. להביס את הצעת החוק".

הרב מלכיאור אמר כי הנושא נשאר בכותרות על ידי "התאחדות הרופאים המרדימים הדנית" שרוצים לאפשר עריכת ברית מילה רק לאחר שאדם הופך לגיל 18.

הרב מלכיאור אמר כי קיימת אחדות בכל הקהילות להילחם בהצעת החוק. "כל מנהיגי הדת בדנמרק מתנגדים לאיסור זה", אמר, "והממשלה תומכת בנו".

הרב הראשי ציין כי בסקנדינביה נושא האיסור הוא "פופוליסטי" מכיוון שפעילים נגד ברית מילה דחפו אותו כנושא זכויות ילדים.

חוק איסור ברית מילה דנמרק הרב יאיר מלכיאור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד