י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשש לקראת הימים הנוראים

בריטניה: האם בתי הכנסת יסגרו, ואיפה יתפללו היהודים בחגים

חשש בקרב היהודים בבריטניה לקראת בוא הימים הנוראים, בהם אולי לא יוכלו התושבים להתכנס בבתי הכנסת לתפילות, לאור התפרצות מחודשת של הנגיף ברחבי המדינה. החל משבוע הבא יוטלו הגבלות שיכללו קנסות כבדים

בריטניה: האם בתי הכנסת יסגרו, ואיפה יתפללו היהודים בחגים
אב"ד סאטמר וויליאמסבורג בלונדון צילום: מערכת בחצרות

נגיף הקורונה מכה שוב בבריטניה: מפגשים חברתיים מעל ששה אנשים ייאסרו באנגליה החל מה-14 בספטמבר. בכל הנוגע לתפילות במניין בחגים, הדברים עדיין לא סגורים, ובימים הקרובים יחודדו הנהלים לגבי מקומות התפילה.

ראש הממשלה לא התייחס למקומות תפילה, אך הקהילות היהודיות חוששות כי תפילות החגים יפגעו, בוודאי על רקע אי הגעת מתפללים שכל השנה לא מגיעים, אך מקפידים לבוא בחגים, וכעת לא ברור האם האנשים האלה יגיעו.

מפגשים חברתיים של יותר מששה אנשים יהיו בלתי חוקיים באנגליה מיום שני הבא - עם כמה פטורים - על רקע עלייה תלולה במקרי נגיף הקורונה. המגבלות לא יחולו על בתי ספר, מקומות עבודה או חתונות שעומדות בתקן של הקורונה, הלוויות וספורט קבוצתי מאורגן.

על פי התכנון של הממשלה, ההוראות החדשות ייאכפו באמצעות קנס בסך 100 לירות שטרלינג על כל מי שלא יציית לשוטרים, ויוכפלו עד למקסימום של 3,200 ליש"ט.

ראש הממשלה ג'ונסון אמר לקראת ההגבלות: "עלינו לפעול כעת כדי לעצור את התפשטות הנגיף. לכן אנו מקשיחים את הכללים למגע חברתי, זה קריטי בהחלט שאנשים יצייתו כעת לכללים אלה ויזכרו את החשיבות של שטיפת הידיים, כיסוי הפנים, שמירת מרחק מאחרים ובדיקת תסמינים".

קורונה בריטניה הימים הנוראים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד