י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לקראת מרי אזרחי?

במשרד הבריאות דורשים סגר כללי מראש השנה ועד שמחת תורה

גזירה שהציבור החרדי לא יכול לעמוד בו. אחרי פסח שלם בבתים, נשמעים קולות מצד משרד הבריאות הדורש סגר כללי מערב ראש השנה ועד אחרי שמחת התורה, כשהם מזהירים כי אם לא, התחלואה תוגבר באופן דרסטי. גמזו לעת עתה תומך בסגר חלקי. חרדים מאיימים: "יישפך פה דם"

במשרד הבריאות דורשים סגר כללי מראש השנה ועד שמחת תורה
מחסום משטרתי בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים מוקדם יותר היום (רביעי) סדרת התייעצויות טלפוניות בהשתתפות מספר שרים ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו. על פי הדיווח של ירון אברהם ב'חדשות 12', במשרד הבריאות דורשים סגר כללי שיוטל מערב ראש השנה ועד אחרי שמחת תורה, שכן, לדבריהם, תקופת החגים עלולה להגביר את התחלואה באופן דרסטי ואין מנוס מסגר.

מוקדם יותר אמר הפרופ' גמזו שנמצא בבידוד כי "תקופת החגים יכולה להגדיל את ההדבקה – וזה מחייב אותנו להחלטות מורכבות לקראת החגים. על כך אנחנו עמלים". עם זאת, גמזו אינו תומך בסגר מלא אלא בסגר חלקי.

במשרד האוצר מתעקשים כי גם אם יוטל סגר, יש להמשיך את הלימודים בגילאים הנמוכים ולהמשיך את פעילות מקומות העבודה בהתאם לתנאי התו הסגול. בנוסף דורשים באוצר להורות על צמצום בלבד של פעילות המסחר ולא על הפסקה מלאה שלה. 

כמו כן, בישיבת זום שנערכה אמש (שלישי) בהשתתפות מנהלי בתי החולים הציבוריים בישראל, שר הבריאות אדלשטיין וממונה הקורונה פרופ' גמזו, העריכו המנהלים שלא יהיה מנוס מסגר בחגים, עקב העלייה בתחלואה. 

אזרחים חרדים נצפו הערב מדברים למצלמה במהדורות המרכזיות ומבהירים כי אם יהיה סגר בחגים, הציבור לא יציית ולא ייתן לסגור את בתי הכנסת. "יישפך פה דם". הצהיר אחד המראוינים.

נציין, כי במהלך ראיון שהעניק הערב ל'חדשות 12', אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כי סקר סרולוגי שנערך לאחרונה מצא כי 3.5% מהישראלים נדבקו בקורונה - אחוז יותר מהסקר הקודם שנערך לפני כשלושה חודשים אז נמצא כי 2.5% נדבקו השווים ל-200 אלף בני אדם.

בתוך כך, הערב נכנס לתוקפו היום השני לעוצר הלילי המוטל על 40 רשויות המוגדרות 'ערים אדומות'. מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן הנחה להגביר את פעילות האכיפה ברחבי הארץ בדגש על האזורים שהוטל עליהם הסגר הלילי ועל כן הם מוגבלים. האכיפה תתמקד בריכוזי קהל והתקהלויות העומדות בניגוד לתקנות וכן בבתי עסק ובמרחב הציבורי.

קורונה סגר משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד