י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בית החולים הפרטי במאה שערים

יואליש קרויס לאמנון לוי: כך ניצחנו את הקורונה

מערכת היחסים בין איש חדשות 13 אמנון לוי ואיש נטורי קרתא יואליש קרויס מספקת לנו מידי פעם רגעים משעשעים וסוריאלסטיים • צפו בקרויס מסביר לאמנון לוי מי המציא את מושג הקפסולה, ולמה טוב שאצל החרדים הנגיף כבר התפשט. משעשע

יואליש קרויס לאמנון לוי: כך ניצחנו את הקורונה
יואליש קרויס צילום: צילומסך ערוץ 13

כשהוא לבוש בטלית-קטן גדול, וחבוש בחיוך הנצחי המבצבץ מבעד לשפמו, עומד יואליש קרויס בחצר ביתו כשמאחוריו ניצב בגאון מכשיר רפואי גדול, לראיון נוסף אצל אמנון לוי בחדשות 13.

מה זה המכשיר הזה שואל אותו לוי בפליאה, קרויס מצידו לא מתבלבל ומשיב כי "מדובר ב'מחולל חמצן'. יש לנו כאן בשכונה 49 מכשירים כאלו" מציין קרויס בגאווה. ומסביר, "יש כאן ארגון שדואג לחולים בשכונה שמספיק להם החמצן והם לא זקוקים לאשפוז בבית החולים. אנחנו מצויידים גם בבלוני החמצן. בדרך הזאת כבר טיפלנו בכ 80 חולים", הוא מציין בסיפוק. "כך שבעצם אנחנו מורידים את העומס מבתי החולים".

עוד המשיך קרויס וסקר את התפשטות הנגיף מנקודת המבט של איש מאה שערים. "כל האיזור עד בר אילן הוא סטרילי, אין אף חולה" הוא טוען בתוקף. כולם כבר היו חולים... לשאלת לוי האם גם קרויס עצמו היה חולה. הוא משיב שעוד לפני פסח הוא כבר סיים עם זה.

המראיין הוותיק לוי המשיך והקשה ליואליש, מה יש לך לומר על כך ששוב החרדים עומדים במוקד השיח הציבורי כמפיצי הנגיף. קרויס ענה לו בהתרסה על ההבדל בין הציבורים "אני לא רוצה לפגוע בך. אבל אנחנו החרדים סיימנו עם הנגיף בחצי שנה, אתם הולכים לסבול מזה שנתיים. אנחנו סיימנו עם הנגיף בקיץ, החילונים יסבלו מזה בחורף, ויהיו בסיכון כפול עם השפעת. אנחנו דואגים לעזרה באוכל ומכשור רפואי לזקוקים לכך אצלכם לא תקבל את השירות הזה", להגנתו עקץ לוי בחזרה ואמר "לנו יש המצאה כזאת; בית חולים..."

"איך אתם מתמודדים עם הצפיפות". המשיך לוי והקשה. גם לזה לקרויס משנה סדורה. "ראשית" הוא מדגיש "אנחנו, העדה החרדית כאן בירושלים היו הראשונים להמציא את מושג הקפסולות עוד בחודש ניסן לפני חג הפסח. ולגבי מה שקורה בבתים. זה הרי נכנס תחת הגדרת 'משפחה גרעינית,' לא?.

לסיום שאל לוי את קרויס האם הוא לא מפחד מהשנאה הגואה נגד הציבור החרדי בתקופה האחרונה? "אני שמח שיש נתק בין הציבורים" אומר קרויס ומסביר "המדינה רוצה לשנות אותנו. בכלל כל הקורונה יש בה הרבה רדיפת דת סתם. אז כשיש נתק, כל אחד לעצמו זה עוד יותר טוב".

"אני קורא לדור שלנו דור האספרגר, הציבור לא מתרגש כבר ממה שאומרים לו. והוא מתעלם מהנגיף ומההנחיות" מסכם קרויס.

יואליש קרויס אמנון לוי בלון חמצן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד