כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לקראת דיון קבינט מכריע

"הריסון המהודק": נתניהו תומך בסגר בחגים ודורש אישור עוד היום

על רקע נתוני התחלואה הגבוהים, ראש הממשלה נתניהו מצפה מקבינט הקורונה שמתכנס היום לקבל החלטה על סגר כללי בתקופת החגים. על פי התוכנית שזוכה לכינוי "הריסון המהודק" יחולו הגבלות בכל רחבי הארץ למשך של כשלושה שבועות

"הריסון המהודק": נתניהו תומך בסגר בחגים ודורש אישור עוד היום
בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בשעה 14:00 יחל דיון משמעותי בקבינט הקורונה בו יכריעו שרי הקבינט בדבר הטלת הסגר לקראת חגי תשרי. קודם לכן כינס ראש הממשלה התייעצות עם בכירי השרים ונציגי משרד הבריאות במהלכה הביע תמיכה בסגר נוקשה.

על פי הדיווחים, ראש הממשלה נתניהו אמר בדיון ההתייעצות שכינס הבוקר כי לדעתו יש לקבל הכרעה בנושא עוד היום, בכך למעשה מקבל ראש הממשלה את המלצת מערכת הבריאות להטיל סגר בחגים וכן סגירת מסעדות ומלונות לצד הגבלת התקהלויות.

מדובר במתווה שגיבש הפרויקטור רוני גמזו, ומכונה "הריסון המהודק" לפיו יוטל עוצר על כל הארץ במהלך חגי תשרי, זה יחל כבר בסוף השבוע הבא לקראת ראש השנה, וכן בעוד פחות מחודש שוב בימי סוכות ושמחת תורה. הסגר על פי התוכנית, יתפרש על פני שלושה שבועות.

על פי המתווה, תחול איסור התקהלויות בכל הארץ כפי שאסור כיום בערים אדומות, עשרה אנשים בשטח סגור ועד 20 בשטח הפתוח, כשגם מערכת החינוך תפעל במתכונת מצומצמת. וכן יסגרו המסעדות, אירועי תרבות ומלונות.

נתניהו מבקש לקבל החלטה סופית עוד היום ולא להמתין לרגע האחרון בשבוע הבא, בין היתר בגלל שבפיקוד הערוף דורשים מספר ימים להיערך, וגם משום שביום ראשון הוא צפוי לצאת למספר ימים לביקור מדיני בוושינגטון.

מספר החולים ממשיך לזנק ושובר שיאים חדשים. 3,904 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-142,582 כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (חמישי). על פי הנתונים, אמש בוצעו 44,717 בדיקות לחשודים כחולי קורונה. יצוין, כי מדובר בשיא חדש שנשבר שוב - מאז החלה התפרצות הקורונה בישראל.

בנימין נתניהו סגר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד