כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שומרים על הקשישים

המרכזים הגריאטריים הממשלתיים צוידו במכשירי אולטרסאונד

משרד הבריאות מצייד את המרכזים הרפואיים הגריאטריים הממשלתיים במכשירי אולטרסאונד לצד מיטת המטופל, במסגרת ההערכות לגל נוסף. עד כה הוכשרו 20 רופאים ורופאות מהמרכזים הרפואיים הגריאטריים הממשלתיים

המרכזים הגריאטריים הממשלתיים צוידו במכשירי אולטרסאונד
עוברים הכשרה במכשיר האולטרסאונד צילום: באדיבות המצלם

משתדרגים לטובת השמירה על הקשישים: המרכזים הרפואיים הגריאטריים הממשלתיים שלוקחים חלק משמעותי בטיפול בחולי הקורונה במחלקות ייעודיות מחודש מרץ השנה, צוידו לאחרונה במכשירי אולטרסאונד לצד מיטת המטופל והצוותים הרפואיים הוכשרו לשימוש בהם במסגרת ההערכות למגיפת הקורונה.

חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים מכשירה את הרופאים במרכזים הרפואיים לשימוש במכשירי האולטרסאונד בקורס ייחודי שפותח לכך לביצוע  POCUS-ultrasound point of care.

מטרת ההכשרה היא כאמור להכשיר רופאים לשימוש באולטרסאונד ממוקד לשיפור תהליך האבחנה כחלק מבדיקה גופנית ולזירוז הדמיה ממוקדת נוספת. ההכשרה תתמקד באבחנות של חזה אויר, פנאומוניה, תפליט פלאורלי, שלפוחית שתן, זיהוי פקקת ורידים, תפקוד לבבי, שיפור ומיומנויות להחדרת וריד פריפרי ועוד. ההכשרה כוללת הרצאות פרונטליות ותרגול סימולטני ומתקיימת במשך 4 מפגשים.

עד כה הוכשרו 20 רופאים ורופאות מהמרכזים הרפואיים הגריאטריים הממשלתיים. ההכשרה התבצעה בשיתוף מ.ט.ס. - מרכז טכנולוגיה וסימולציה של המרכז הרפואי איכילוב.  בכוונת החטיבה להכשיר רופאים נוספים בהתאם לצורך.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר, כי "אנחנו ממשיכים לצייד את בתי החולים ולהכשיר אותם בציוד רפואי כל העת. יש לנו טווח קצר, וטווח ארוך שכולנו מסתכלים עליו כל הזמן במלחמה בקורונה. הטווח הארוך הוא העצמה מתמדת של התשתיות הרפואיות והצוותים".
 
ד"ר ארז און, ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים הסביר כי "הכשרת צוותים לטיפול בחולי קורונה היא חיונית וקריטית. לאורך כל הזמן אנו לומדים על הצרכים ומגיבים בזמן אמת. ההכשרות נותנות לצוותים כלים עדכניים ומעודכנים, כל זאת מתוך מטרה לשפר כל הזמן את הטיפול בחולי הקורונה".
                                                  

קורונה אולטרסאונד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד