כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פרובוקציה מיותרת

האפליה בתחנת הרכבת: עיריית בני ברק עומדת מאחורי התיעוד המסעיר

במשך שעות סערו הרוחות לאחר פרסום תיעוד מתחנת הרכבת בו נראה פקח עוצר זוג חרדי מלעלות לנסיעה ומבהיר כי חרדים לא יכולים להצטרף. ח"כ אליהו חסיד אף הגיש הצעה דחופה לסדר היום בעניין האפליה. כעת מתברר כי מאחורי הסרטון וההצגה עומדת עיריית ב"ב

האפליה בתחנת הרכבת: עיריית בני ברק עומדת מאחורי התיעוד המסעיר
רכבת ישראל צילום: CloudView צילומי אוויר

שעות לאחר שהתפרסם התיעוד שעורר סערה ובו נראה אדם הלבוש כפקח מטעם רכבת ישראל, מונע מזוג חרדים להצטרף לנסיעה, עיריית בני ברק מבהירה כי היא זו שעומדת מאחורי הסרטון.

כזכור מוקדם יותר הבוקר הופץ סרטון ובו נראה אדם הלבוש כפקח מטעם רכבת ישראל, מונע מזוג חרדים להצטרף לנסיעה. בסרטון הוא נשמע אומר: "חרדים לא עולים". כאמור, התיעוד גרר גינויים חריפים. חבר הכנסת אליהו חסיד אף הגדיל לעשות והגיש הצעה דחופה לסדר היום, "בעניין אפלייה בוטה בתחנת רכבת בת-ים על ידי פקח רשמי של רכבת ישראל שעומד וחוסם בגופו חרדים מלעלות לרכבת תוך הכרזה ש"חרדים" לא עולים לרכבת".

אלא, ששעה קלה לאחר מכן, בעקבות פניות רבות, הוציאה רכבת ישראל הבהרה בה נאמר כי מדובר במתחזה שאין לו כל קשר לרכבת ישראל. "בדקות האחרונות הופץ סרטון בו נראה אדם עם אפוד צהוב עומד על רציף תחנת רכבת ומנהל דין ודברים פוגעני עם נוסעים", נמסר מרכת ישראל. "יובהר, כי האדם הינו מתחזה לעובד ואשר אינו מועסק על ידי רכבת ישראל או חברות הנותנות לה שירותים כלשהם".

 

כאמור, עיריית בני ברק הוציאה הבהרה כי היא זו שעומדת מאחורי הסרטון. לדבריה, "מדובר בשחקנים שהצטלמו כדי להמחיש את חומרת התוכנית של החברה הממשלתית נת"ע לעקוף את בני ברק בתוואי המטרו שמוגש בימים אלה".

בעירייה טענו כי "לאחר שכל פניותיה של עיריית בני ברק ותושביה לא עצרו את חברת נת"ע מלהגיש תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר, נאלצנו להמחיש את ההצעה ההזוייה בסרטון המחשה. יודגש כי בניגוד לנת"ע, ברכבת ישראל לא מונעים מחרדים לעלות על הרכבות".

נציין, כי עוד בטרם התבהרה התמונה המלאה, שרת התחבורה מירי רגב גינתה את המקרה בחריפות: "הזדעזעתי לראות את הסרטון המזעזע והקשה מרכבת ישראל. הנחיתי לבצע תחקיר מיידי של הנושא. אמירות כאלו והתנהלות כזו לא יהיו בבית ספרי. מתחקיר ראשוני שערכתי מול מנכ״ל רכבת ישראל עולה כי לא מדובר בעובד רכבת ישראל אלא במתחזה שנכנס למתחם התחנה ועוכב על ידי כוחות המשטרה. הנחיתי את מנכ״ל הרכבת לבדוק כיצד מתחזה הגיע לרכבת והצליח להתחזות לעובד רכבת ולפגוע בציבור. דבר שאסור שיתרחש".

גם יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי, סגן שר התחבורה אורי מקלב וחבר הכנסת שלמה קרעי הגיבו בזעזוע על הסרטון, וחבר הכנסת חסיד אף הגיש שאילתא דחופה.

עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד