כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סמוטריץ מגן על ביבי

נתניהו יטוס במטוס פרטי ומעורר זעם ציבורי: "חלאס כבר עם צרות העין"

ביקורת ציבורית וזעם רב מופנים הערב כלפי ראש הממשלה נתניהו לאור כוונתו להמריא לוושינגטון במטוס פרטי בנפרד מהמשלחת הישראלית המורחבת. ח"כ סמוטריץ' יצא להגנתו מספסלי האופוזיציה: "נתניהו טס בשירות המדינה ולשמור עליו בריא כראש ממשלה זה אינטרס שלנו"

נתניהו יטוס במטוס פרטי ומעורר זעם ציבורי: "חלאס כבר עם צרות העין"
נתניהו במטוס צילום: פלאש 90

ביום ראשון צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לצאת לביקור בן ארבעה ימים בארצות הברית, כשמטרת הביקור המרכזית היא לחתום על הסכם מדיני בין ישראל לאיחוד האמירויות בטקס מיוחד בהשתתפות שר החוץ האמירתי עבדאללה בן זאיד והנשיא דונלד טראמפ.

בשל הגבלות הקורונה ועקב כך שארצות הברית עדיין מגודרת כמדינה אדומה, כשבחזור ממנה דרושים השבים בבידוד למשך שבועיים, ראש הממשלה צפוי להקפיד בנסיעה המדינית הראשונה שלו מאז פרוץ הקורונה ביתר זהירות.

על פי הדיווחים, ראש הממשלה צפוי לטוס לארצות הברית במטוס פרטי ובנפרד מהמשלחת ובה בכירי משרד ראש הממשלה, משרד החוץ ומשרד הביטחון, שהם ישהו כל העת בקפסולות ולא יורשו לצאת מהמלון.

הפרסומים על נסיעתו בצל המצב בישראל והעובדה כי ישראל ככל הנראה תיכנס לסגר בשבוע הבא מעוררת זעם, בעיקר כלפי ראש הממשלה בטענה כי בזמן שהעם סובל ונאנק מול ההגבלות וההנחיות, ואילו ראש הממשלה יוצא לטיסות במטוס פרטי בעלות של אלפי שקלים מכספי המדינה.

מי שיצא להגנת ראש הממשלה באופן מפתיע, הוא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מסיעת 'ימינה' שאמר: "למרות שאני לא חסיד גדול של הסכם השלום עם איחוד האמירויות (בשל המחיר שלו בחזרה לשיח האיוולת של שתי המדינות מול הפלשתינים) ובוודאי לא של תפקודו של נתניהו במשבר הקורונה. אבל נתניהו טס בשירות המדינה ולשמור עליו בריא כראש ממשלה זה אינטרס שלנו".

סמוטריץ' הסביר: "הוא לא טס בנסיעה פרטית. הוא טס בשבילנו. כן, בשבילנו. בשביל מדינת ישראל. בריאותו לא יותר חשובה משל אחרים באופן אישי, כאדם פרטי, אבל כראש ממשלה היא יותר חשובה בשל הצורך לשמור עליו שלא יחלה ויוכל להמשיך לתפקד ולנהל את ענייני המדינה. זה אינטרס שלנו, לא שלו. חלאס כבר עם צרות העין הזו".

מטעם סיעת הליכוד תקפו את המבקרים ואמרו: "השמאל והתקשורת מחפשים כל תירוץ להקטין את ההישג ההיסטורי של ראש הממשלה נתניהו ואף לסכן את בריאותו רק בגלל שהם לא מוכנים לסבול שהוא הביא "שלום תמורת שלום" ולא "שלום תמורת שטחים".

"ראש הממשלה נתניהו ימריא לפגישה עם נשיא ארה"ב ולהסכם שלום היסטורי שיביא למדינת ישראל רווחים מדיניים וכלכליים אדירים. מפאת החשש שראש הממשלה ידבק בקורונה בטיסה בה יהיו למעלה מ-70 איש, הנחו הגורמים המקצועיים שרה"מ יטוס במטוס נפרד שמדינת ישראל נוהגת להשתמש בו מעת לעת".

עוד הסבירו בליכוד כי "העלות הכוללת של טיסת שני המטוסים לוושינגטון היא 50% פחות מעלות הטיסה הקודמת לוושינגטון במטוס אחד".

"השמאל והתקשורת ימשיכו להתעסק בשטויות בזמן שראש הממשלה ימשיך להביא הישגים אדירים לישראל ולעשות היסטוריה". קינחו לסיום.

מטוס פרטי ראש הממשלה בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד