י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לאור חרושת השמועות

גדולי ישראל במכתב חריף: "להזהר ולהזהיר שלא להדביק בחולי"

גדולי ישראל וזקני ראשי הישיבות יוצאים במכתב חריף ותקיף מסוגו מול הדיווחים על התרופפות בשמירת הנהלים בקרב בני הישיבות "נוכחנו בפועל לצערנו שרבים מהצעירים שחלו, גם לאחר החלמתם לא שבו בינתיים לאיתנם, וזה פוגע בכל תחומי החיים ובראשם בריכוז וההתמדה בתורה הקדושה"

גדולי ישראל במכתב חריף: "להזהר ולהזהיר שלא להדביק בחולי"
בחורים לומדים בקפסולה צילום: פלאש 90

"על דעת מרנן ורבנן רועי ישראל רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ורבינו מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א" במילים אלה נפתח מכתב מיוחד שכתבו זקני ראשי הישיבות ויתפרסם היום (שישי) בראש העיתון 'יתד נאמן'.

"על דעת מרנן גדולי ישראל שליט"א אנו מזהירים בזה שהן מצד חובת שמירת הגוף והנפש והן מצד המשך עלייתם הרוחנית, חובה על כל אחד ואחד להשמר מאוד שלא להדביק בחולי...שמענו מהמומחים שעוסקים בעניין זה וכן נוכחנו בפועל לצערינו שרבים מהצעירים שחלו, גם לאחר החלמתם לא שבו בנתיים לאיתנם, וזה פוגע בכל תחומי החיים ובראשם בריכוז וההתמדה בתורה"ק והנמצאים בתוך הציבו אחראים יותר להזהר ולהזהיר בזה, והשי"ת ירחם עלינו ועל פליטתנו למנוע משחית ומגפה מעלינו ויכתבנו לחיים טובים ארוכים ולשלום".

על המכתב חתומים, זקני ראשי הישיבות חברי מועצת גדולי התורה, הגאונים רבי יצחק שיינר ראש ישיבת קמניץ, רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת עטרת ישראל, רבי משה יהודה שלזינגר ראש ישיבת קול תורה, רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקה, רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון ורבי שרגא שטיינמן ראש רשת ישיבות אורחות תורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המכתב הגיע לאור חרושת השמועות על מעשה נערים צעירים בכמה מן הישיבות, שסברו כי הדבקה המונית תסיים את המתח סביב הנגיף ותשיב את הישיבה למסלול של רגיעה.

עיקר הדאגה היא כאשר מעשיהם של יחידים אלו מסכנים את עולם התורה כולו, כאשר בשל קלות דעת וחוסר הבנה משווע, עוקב משרד הבריאות וראשי תכנית 'מגן ישראל' על קיום מתווה הישיבות, כאשר מובע חשש כבד מהמשך קיום המתווה אם יימשכו מספרי הנדבקים ולא תונהג זהירות קיצונית באופן מיידי.

כמה ישיבות אף הפכו למלוניות קורונה בשל העדר יכולת לנהל את מתחם הישיבה באופן עצמי. התהליך לווה על ידי משל"ט הישיבות המרכז את הפרויקט כולו, לא לפני שאושר על ידי מרנן ורבנן כצעד חירום להצלת הישיבות ושלום תלמידיהם.

במשרד הבריאות עוקבים אחרי הנתונים בכלל הישיבות באמצעות מיפוי כלל הבדיקות ונתוני התחלואה מכל הארץ, בהם נתוני בדיקות, נתוני קופות החולים ובתי החולים והצלבתם עם הנתונים הממשלתיים והמוניציפאליים, כאשר הישיבות שאינן במתווה נמצאות כולן תחת מעקב וניתוח יומי של מצב התחלואה.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי במתווה הקפסולות שאושר על ידי משרד הבריאות חברות 150 ישיבות ולמעלה מ-30,000 תלמידים, כאשר התחלואה מרוכזת בשלב זה ב-10 ישיבות המטופלות באופן רציף על ידי הנהלת המשל"ט בראשות הרב בנימין כהן וד"ר ציון שלוסברג כשאת הפעילות מלווה באופן אישי האלוף רוני נומה ואל"מ מיקי אדלשטיין בניהול עקבי ועיקש במטרה ברורה להסדיר את לימוד תלמידי הישיבות גם לזמן הבא באחריות ובזהירות תוך הטמעת מקדמי בטיחות רבים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בהוראת  שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, יחתמו גדולי ההוראה על פסק הלכה ברור בנושא, לצד הנחיות ברורות שתתפרסמנה לקראת הימים הנוראים, למניעת כניסת מתפללים שלא מבני הישיבה ועוד.

בחורי ישיבות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד