י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"בחיים או בחלקים"

מנהיגת האופוזיציה בבלארוס אוימה בגירוש

מנהיגת האופוזיציה המובילה בבלארוס, מריה קולסניקובה, אמרה כי אנשי הביטחון הניחו שקית מעל ראשה ואיימו להרוג אותה כשניסו לגרש אותה בכוח לאוקראינה השבוע

מנהיגת האופוזיציה בבלארוס אוימה בגירוש
הפגנה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מריה קולסניקובה, מנהיגת האופוזיציה בבלארוס שנעצרה השבוע, טוענת כי אנשי הביטחון הניחו שקית מעל ראשה ואמרו לה שהיא תועבר מהמדינה "בחיים או בחתיכות" כשניסו לגרש אותה בכוח לאוקראינה השבוע.

כעת היא מתכננת לנקוט בצעדים משפטיים נגד הרשויות בבלארוס. כך כל פי הצהרה של עורך דינה.

קולסניקובה אמרה שהיא באמת חוששת לחייה. "במיוחד נאמר לי שאם לא אעזוב מרצון את הרפובליקה של בלארוס, יוציאו אותי בכל מקרה, בחיים או בחתיכות, היו גם איומים לכלוא אותי עד 25 שנה", אמרה.

מנהיגת האופוזיציה מנעה את הניסיון לגרש אותה על ידי קריעת דרכונה, והיא נמצאת כעת במעצר בבירה מינסק. היא אמורה להגיע לחקירה ביום חמישי הבא.

בהצהרתה סיפרה מנהיגת האופוזיציה על השתלשלות האירועים ב-7 וב-8 בספטמבר, כולל חטיפתה על ידי רעולי פנים, לחץ פסיכולוגי, איומי מוות וניסיונות גירוש.

"במהלך המעצר הבלתי חוקי שלי תוך שימוש בכל אפשרות להפחיד אותי, אמרתי לשוטרים כי נחטפתי ודרשתי להודיע ​​לעורך הדין ולאבי על מקום הימצאי, אחרי שהרשויות הבינו שלא אעזוב מרצון את בלארוס, הם שמו שקית מעל ראשי, דחפו אותי למיניבוס ולקחו אותי לגבול בלארוס-אוקראינה, שם ניסו לגרש אותי בניגוד לרצוני מהרפובליקה של בלארוס," אמרה.

"לאחר שקרעתי את הדרכון, ובכך עצרתי את כניסתי לאוקראינה, שוב הכניסו אותי למיניבוס ונלקחתי למתקן הגבול, שם שהיתי עד הערב של 8 בספטמבר, נציגי המשטרה ופקידים מדיניים של הרפובליקה של בלארוס ביצעו מספר עבירות פליליות נגדי".

האירוע התרחש לאחר מספר שבועות של הפגנות בבאלרוס, עקב טענות מצד האופוזיציה על שחיתות וזיוף בחירות.

בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד