י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע המצב המתוח בצפון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות באזור חאלב

כלי התקשורת הרשמיים בסוריה מדווחים כי מערכות ההגנה באיזור חאלב יירטו מספר טילים ששוגרו ממטוסי חיל האוויר הישראלי • על פי הערכות באיזור נמצאות מיליציות פרו איראניות

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות באזור חאלב
תקיפה בסוריה בעבר צילום: באדיבות המצלם

כלי התקשורת הרשמיים בסוריה, דיווחו במהלך הלילה כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית באזור העיר חאלב בצפון מערב המדינה. יצוין, כי האזור ידוע כמי שהותקף פעמים רבות בעבר על ידי חיל האוויר הישראלי, כך על פי דיווחים זרים. על פי הערכות, באזור פועלות מיליציות פרו איראניות שייתכן ומתכננות פיגועים נגד ישראל.

הטלוויזיה הרשמית במדינה דיווחה כי מערכות ההגנה יירטו מספר טילים ששוגרו ככל הנראה ממטוסי חיל האוויר לעבר יעדים צבאיים שלא ברורה זהותם. לטענתם, הטילים יורטו והתקיפה סוכלה. נכון לעכשיו לא ידוע על נפגעים.

כזכור, לפני כשבוע דיווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, כי חמישה פעילים פרו איראנים נהרגו במהלך תקיפות ישראליות באזור דמשק. בתקיפה המיוחסת לישראל, שהוגדרה על ידי גורמים בסוריה כתקיפה נרחבת, נפגעו ככל הנראה מתקנים השייכים למיליציות הפרו איראניות.

לילה קודם דיווחו כלי התקשורת במדינה כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד מטרות עוינות. הטלוויזיה הסורית הרשמית אישרה כי אכן מטוסים ישראלים ביצעו תקיפות נרחבות. בניגוד לדיווחים של מרכז המעקב הסורי, כלי התקשורת הרשמיים דיווחו על שני חיילים סורים שנהרגו, ועל שבעה פצועים.

יש לציין, כי האירוע מגיע ברקע המצב המתוח ממילא בגבול הצפוני. בשבוע שעבר המשיך מזכ"ל ארגון חיזבאללה לאיים על ישראל בעקבות הריגתו של פעיל הארגון בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה בחודש יוני. נסראללה התייחס לפעולת התגמול של הארגון ואמר: "אם הורגים אחד מאנשינו, נהרוג חייל משלכם וזהו, זאת המשוואה. אנו מחויבים למשוואה, מטרתנו אינה נקמה אלא להעניש את הרוצח".

סוריה חאלב חיל האוויר איראן מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד