י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת הסגר הכללי

האכיפה תוגברה: 1,097 דו"חות חולקו; חתונות פוזרו

ביממה אחת: המשטרה חילקה אתמול למעלה מאלף דו"חות על הפרת ההנחיות ופיזרה עשרות חתונות שהתקיימו בניגוד לחוק ברחבי הארץ | במשטרה נערכים לאכוף את הסגר הכללי החל משבוע הבא

האכיפה תוגברה: 1,097 דו"חות חולקו; חתונות פוזרו
שוטר מחלק מסכה לאזרח בעיר אדומה צילום: דוברות המשטרה

בצל הסגר המתוכנן לקראת החגים שאושר אמש (חמישי) בקבינט הקורונה, במשטרה ממשיכים באכיפה כשאר הדגש הוא על הערים האדומות. כך, על פי המשטרה, ביממה החולפת ניתנו 1,097 דו"חות בגין ההפרות השונות - מרביתם בגין אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי בניגוד לחוק, ובהם גם 35 דו"חות על הפרת חובת הבידוד.

במשטרה מסכמים את היממה החולפת שהייתה עמוסה בהפרת ההנחיות על ידי אזרחים ובתי עסק. בתוך כך, בפעילות סמויה של בלשי משטרת ישראל אתמול בראשל"צ, נכנסו בלשים לאחד ממתחמי האירועים בעיר וזיהו הפרות של הנחיות משרד הבריאות והתו הסגול. במקום, כך על פי המשטרה, היו מאות אנשים שבילו בצפיפות וללא שמירה על ריחוק, עובדים ולקוחות ללא מסיכות, מכירת מזון וריקודים בניגוד להנחיות. המועדון נסגר, השוטרים פיזרו את הקהל ובעל המועדון זומן לשימוע.

בנוסף, אתמול הורתה המשטרה לצמצם את מספר המשתתפים בחתונה שהתקיימה בבית פרטי בסביון, זאת לאחר שבמקום איתרו השוטרים מספר משתתפים העולה משמעותית על המותר על פי התקנות. בעל המקום נקנס ב-5000 ש"ח. גם בשוק הפשפשים ביפו פעלו אמש שוטרים ופקחי העירייה. במקום ניתנו דו"חות על סך 5,000 ש"ח, נגד מספר ברים ובתי קפה בשל תפוסת קהל מעל המותר. בנוסף בוצע על ידי פיזור קהל עד לכמות המותרת.

אתמול בערב במהלך פעילות יזומה של שוטרי משטרת ישראל, נחשפה בחוף החשמל באשדוד התארגנות למסיבת טבע בניגוד לחוק. כמו כן אתמול סוכלו בדרום עוד 2 מסיבות טבע, אחת בשטח הסמוך לצומת גבעתי, ואחת נוספת בחוף זיקים. בסה"כ 4 ממארגני המסיבות עוכבו ושניים נעצרו.

במשטרה מציינים, כי פעילויות אלו הן רק חלק קטן מהפעילות שבוצעה ביממה האחרונה ברחבי הארץ. בסה"כ ברחבי הארץ נסגרו אתמול 10 מתחמי אירועים, טופלו עשרות התקהלויות, פוזרו וטופלו 34 חתונות, מהם 17 באזור הצפון, 6 נוספות בעיר טייבה, 7 באזור ירושלים ועוד. במהלך הפעילויות עוכבו ונעצרו 8 חשודים בגין הפרות, נפתחו 5 חקירות במשטרה, נסגרו 3 בתי עסק לאחר שימוע וניתנו עוד 21 אזהרות. בנוסף פעלה המשטרה לפיזור חתונות שנערכו בבתים פרטיים ברחבי הארץ ואכיפה נגד המארגנים.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו", נמסר מהמשטרה. "המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל".

 

קורונה אכיפה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד