י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון

הפגנת מחאה בערב ראש השנה נגד הגבלת התפילות בבתי הכנסת

ירושלים תתן קולה: הפגנת מחאה גדולה והיסטורית מתוכננת בערב ראש השנה בירושלים, ביום שבו מתחיל הסגר המתוכנן וזאת כנגד התעללות הממשלה והכוונה למנוע מציבור המתפללים להגיע לבתי הכנסת בראש השנה ובחגים. הפרטים הראשוניים נחשפים לראשונה ב'בחדרי חרדים'

הפגנת מחאה בערב ראש השנה נגד הגבלת התפילות בבתי הכנסת
עצרת של העדה החרדית בכיכר זופניק צילום: דוד פרלמוטר

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': נציגי הקהילות והחסידויות בירושלים מתארגנים בשעות האחרונות יחד עם אנשי 'העדה החרדית', לקיים ביום שישי הבא - ערב ראש השנה תשפ"א, הפגנת ענק בהשתתפות אנשים, נשים וטף על פני רחובות כיכר השבת, מלכי ישראל, מאה שערים, ויחזקאל, נגד מה שהם מכנים התעללות הממשלה והרשויות במגזר החרדי.

לדבריהם, מה שקרה בחצי שנה האחרונה בכלל, ובסגר החמור והאפליה כנגד שכונות חרדיות בפרט, ועולה על כולנה כוונת השלטונות למנוע מציבור המתפללים להגיע לתפילות ראש השנה בבתי הכנסת, ההפגנה תתקיים על פי כלל ההנחיות הבריאותיות שהורו רבני הקהילות ובד"ץ 'העדה החרדית'.

בימים אלו יושבים נציגי 'ועד הקהילות' עם נציגי המשטרה על מנת לאשר הפגנה זו ומקווים כי ביום ראשון יינתן האישור. 

הרב שמעון בלוי חבר ב'ועד הקהילות' שמתאם את הפרטים מול 'העדה החרדית' מסר ל'בחדרי חרדים': "היות והציבור החרדי הוא ציבור שנשמר היטב ומקפיד על כללי הבריאות, אין מצב שלציבור השמאל בישראל יהיה את הזכות הדמוקרטית להפגין ולציבור החרדי שנשמר לפי כל הכללים תשלל זכות זו".

העסקנים המטפלים בעניין אומרים ל'בחדרי חרדים' כי פרטים נוספים על ההפגנה ועל זמני ההסעות מכל רחבי הארץ להפגנה זו יימסרו בשבוע הבא נציגי הקהילות.

כזכור, על פי מתווה הממשלה לקראת החגים, כל הארץ תוגדר כאזור אדום ובתי הכנסת יפעלו על פי מתווה רוני נומה שתאפשר תפילות מצומצמות. כך שבכל פתח לבית כנסת יורשו להיכנס עד 20 מתפללים, על שני פתחים יורשו להתפלל 60 מתפללים, ועל כל פתח נוסף עוד 29 מתפללים, תוך שמירה על מרחק 4 מטר בין מתפלל למתפלל.

מחאה ראש השנה בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד