י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מרים דגל אדום

חבר צוות ה'ברומטר': "אנשים ימותו ולא רק מקורונה"

ד"ר איתי פסח, מנהל בית חולים לילדים ב'שיבא', חבר בצוות ה"ברומטר" שמינה פרופ' גמזו, מתריע כי בתי החולים קרובים לקריסה. לדבריו יש לנקוט ב"צעדים דרסטיים ומיידיים"

חבר צוות ה'ברומטר': "אנשים ימותו ולא רק מקורונה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

מתקרבים לרגע המכריע: "זה הזמן לנפנף בדגלים האדומים של מערכת הבריאות. אם לא יעצרו את ההתפרצות הזאת אנשים ימותו ולא רק עם קורונה", כך אומר ד"ר איתי פסח, מנהל בית חולים לילדים ב'שיבא', חבר בצוות ה"ברומטר" שמינה פרופ' גמזו כדי לנטר את המצב במערכת הבריאות ולהתריע על כל הרעה מסתמנת במתן טיפול מיטבי במאושפזים בבתי החולים, עקב העלייה הנמשכת בתחלואת הקורונה.

הוא קרא ל"נקיטת צעדים דרסטיים ומיידיים" ו"לחדול מהדיונים שנמשכים שבועיים שלאחריהם נעשים שינויים וצעדים שיחלו בעוד שלושה חודשים. מספר הנדבקים החדשים זינק בתוך שבוע ואנחנו על סף אובדן שליטה על ההתפרצות - ימותו כאן לא רק אנשים עם קורונה".

ד"ר פסח שהתראיין לכתבת הבריאות רוני לינדר-גנץ ב'דה מרקר' הוסיף: "אנחנו רואים עלייה כללית במספר הנדבקים, הסטה של התחלואה לכיוון האוכלוסיה היותר מבוגרת שמשמעותה עומסים על בתי החולים והקהילה שיגברו משמעותית. יש בתי חולים שכבר ניכר בהם העומס כמו בצפון הארץ ובירושלים. במרכז עדיין לא, אבל בקצב הנוכחי זה יקרה בשבועיים-שלושה הקרובים".

עוד אמר: "רואים עלייה של כמעט 50% בחולים הקריטיים המונשמים לעומת תחילת אוגוסט, והמספר הזה עוד יעלה. העלייה הזאת במספר חולי הקורונה תפגע בטיפול שיינתן לכלל החולים. בתוך זמן לא רב נישאר רק עם הטיפול בחולים הדחופים. בגל הראשון הפגיעה בטיפול בחולים האחרים היתה קצרה, אבל עכשיו התקופה הזאת עלולה להיות ארוכה יותר ועוד לפני החורף".

ד"ר פסח התייחס לשחיקת הצוותים הרפואיים ואמר כי: "יש שחיקה אדירה ביכולת האנשים לטפל, זה עניין נפשי וגם פיזי. יש אנשים שחצי שנה לא יצאו ממחלקות הקורונה. הבעיה לא רק בבידוד של רופאים ואחיות - אם בתי החולים בצפון נשארים ללא עובדי ניקיון לא קל למצוא להם מחליפים ועבודה בניקיון במחלקת קורונה דורשת הכשרה מיוחדת. גם במרפאות הקהילה של קופות החולים מסתמנת התחלה של קריסה כשיש 4,000 נדבקים ביום. יש מקומות בארץ שהמתנה לתור לרופא משפחה נמשכת שבועיים. הנפגעים העיקריים בפריפריה".

לדבריו, "הקפיצה במספר הנדבקים החדשים נובעת מאובדן האמון של הציבור במערכת המנהלת את האירוע. זה מוביל לכך שהציבור הפסיק להיענות להוראות: האנשים פחות נזהרים, נפגשים עם אחרים, מבקרים את ההורים ולא מקפידים על הנחיות שונות במקומות העבודה".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד