ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הסגר בערים החרדיות

המשטרה: נפגשים עם רבנים ואדמו"רים במטרה למנוע התקהלויות

לקראת הסגר הכללי שיחול ככל הנראה בשבוע הבא, במשטרה מגבירים את ההיערכות וקיימו השבוע מפגשים עם רבנים ואדמו"רים במטרה להשפיע על הציבור ובכך למנוע התקהלויות אסורות

המשטרה: נפגשים עם רבנים ואדמו"רים במטרה למנוע התקהלויות
קציני משטרה אצל הרבי מסאסוב צילום: באדיבות המצלם

במשטרת ישראל מסכמים שבוע שבו הוטל סגר לילי על מרבית הערים החרדיות, ומתחילים להיערך לקראת הסגר הכללי שיחול ככל הנראה החל מהשבוע הבא בכפוף להחלטת הממשלה. יש לציין, כי למרות החלטת קבינט הקורונה על סגר לילי בערים האדומות, הדבר כמעט ולא נאכף על ידי המשטרה שעסקה בעיקר בנושא ההסברה, ככל הנראה כלקח מהסגר בתקופת חג הפסח.

פרט לפעולות האכיפה, בימים האחרונים שמים במשטרה דגש על מפגשים בין הפיקוד הבכיר לבין ראשי הערים החרדיות, רבנים ואדמו"רים על מנת לבקש את מעורבותם בחיזוק הציבור אל מול הסכנות בכינוסים המוניים ובאי עטיית מסכות, כמו גם בהקפדה על שאר הכללים. השבוע, נפגשו בין היתר מפקדי מנהלת האכיפה עם ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן על מנת ללמוד ולסייע לצורכי העיר.  נצ"מ שלומי טולדנו סגן מפקד מנהל האכיפה סקר בפני ראש העיר את פעילות המשטרה בתחומי ההסברה והאכיפה וקרא להקפיד הקפדת יתר על ההוראות מצילות החיים.

"הפעילות הינה סביב השעון, והשוטרים מסתובבים יום יום ברחובות השכונות במטרה להסביר ולקיים שיח עם התושבים לרבות הצעירים במטרה משותפת של מניעת הידבקות במחלה, וסיכון חיים",  אומר רפ"ק יגאל יעקובוב מפקד מרכז השרות לחרדים בשכונות החרדיות. לדבריו, "השוטרים מסתובבים יום יום בשכונות החרדיות וכורזים לציבור הרחב בעברית ובאידיש מסרי חיזוק והקפדה על הוראות משרד הבריאות".

במשטרה מדגישים כי ההקפדה על הוראות משרד הבריאות הינה חובה, ובצד ההסברה והשיח עם התושבים קיימת גם אכיפה. עוד מציינים במשטרה, כי בכל מפגש של שוטר עם האזרחים השונים חלה חובה חוקית להזדהות בפני השוטרים, וכל ניסיון להימנע מכך הוא פסול מעיקרו, ומניסיון העבר אף גורם לעימותים מיותרים אשר מביאים לעיכובים ולמעצרים של מי שמסרב להזדהות.

 

קורונה משטרת ישראל סגר ערים חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד