י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ישבו עם שלח בקואליציה?

ראש הסיעה החרדית ששוקל להתערב בקרב ב'יש עתיד'

הטור השבועי 'שלוש קריאות' עם הסיפורים שהתרחשו מאחורי הקלעים בפוליטיקה החרדית - עליהם לא תקראו בשום מקום אחר • והשבוע: מי הח"כ החסידי שמקפיד על מסכה למרות השמועות על החצר החסידית אליה משתייך, העוזר ממודז'יץ של השר ליצמן, וכמובן ההתערבות החרדית ב'יש עתיד'

ראש הסיעה החרדית ששוקל להתערב בקרב ב'יש עתיד'
יאיר לפיד ועפר שלח צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90

קריאה ראשונה: הקרב ב'יש עתיד' והתמיכה החרדית 

הקרב בתוך סיעת 'יש עתיד' לא נשאר רק שם או במפלגות השמאל, הוא גם מסקרן את נציגי הציבור החרדי, שעוקב אחר המתחרש בסיעה, בו בזמן שהנציגים החרדים בכנסת בכלל מחרימים ומצהירים כי לא ישבו לצידה או תחתיה בממשלה. 

ל'שלוש קריאות' נודע השבוע כי השר יעקב ליצמן שוחח עם מקורביו על הקרב בין יאיר לפיד ועפר שלח, ולכל מי שחשב שליצמן יפספס הזדמנות להכנס בלפיד - שיחשוב פעמיים.

ליצמן שוקל להודיע בהודעה פומבית או בדרך אגב, כי במקרה ועופר שלח יצליח במאבק, יתמודד בפריימריז וינצח, הרי שסיעת יהדות התורה תסיר את החרם על 'יש עתיד', ויהדות התורה תשב לצדה בקואליציה. כדי שזה יקרה ניאלץ להמתין קודם שיצאו במפלגה ה'דמוקרטית' לפריימריז.

אפרופו ליצמן ופריימריז, השבוע נפגש השר ליצמן עם דני דיין, שסיים לאחרונה את תפקידו כקונסול הישראלי בניו יורק, "נו, מתי פריימריז?", שאל ליצמן תוך שהוא קובע עובדה כי דיין עושה את דרכו למערכת הפוליטית. דיין השיב לו: "לא לא, אני לא בדרך לפריימריז".

הדיפלומט לשעבר הוסיף, "אם אני אתמודד לכנסת זה רק באגודת ישראל", ליצמן השיב לו: "שתדע שאצלי יש פריימריז הכי קשים, אמנם יש רק מצביע אחד, אבל זה הכי קשה". ליצמן כיוון למורו ורבו האדמו"ר מגור שקובע מי ומי יהיו נציגי החסידות בכנסת.

קריאה שנייה: הח"כ החסידי וחובת המסכה

המון ספקולציות הופרחו לחלל האוויר מאז פרוץ נגיף הקורונה בכל הנוגע לשמירה על הנחיות בחצר חסידות בעלזא. האם שומרים או לא? נבדקים או לא? כדרכן של לשונות רעות, החלו לפזר חצאי אמיתות שבנו מגדלים פורחים באוויר.

אלא שאם לשפוט על פי אחד מחשובי החסידים, הרי שהחצר, בניגוד ללשונות רעות, מקפידה על קלה כבחמורה. אותו חסיד חשוב, לא מאפשר גם לאנשיו הקרובים להיכנס ללשכתו ללא עטיית מסיכה.

השבוע בעת שכתב 'שלוש קריאות' הסתובב במסדרון, הוא הבחין במודעה התלויה בפתח לשכתו של חבר הכנסת ישראל אייכלר, נציג חסידות בעלזא, המורה למבקרים שחור על גבי לבן: "הכניסה במסיכה בלבד". 'שלוש קריאות' עטה מסיכה ונכנס לשמוע קצת על השתלטות הממסד החילוני על הציבור הדתי בישראל.

היה מרתק.

הכניסה לחדר של אייכלר

קריאה שלישית: ליצמן מגייס עוד עוזר מחסידות אחרת

אחרי שפתחנו עם ליצמן נסיים איתו גם כן, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן גייס השבוע עוזר חדש ללשכתו. 'שלוש קריאות' חושף כי מדובר בשמוליק אברהם, חסיד מודז'יץ, תושב העיר אשדוד, שהצטרף לצוות לשכת השר ויעבוד תחת הרמ"ט חיים יוסטמן וירכז את פניות הציבור.

בשנים האחרונות משלב ליצמן עוזרים מחסידויות אחרות גדולות כקטנות ובעבר העסיק את חבר הכנסת כיום יעקב טסלר לצד חצרות נוספות, כשהוא מכניס נציגים שלהם לעבוד תחתיו. כך פעל להכניס את איש חסידות צאנז יוסי יעקובוביץ לוועדה מקצועית במשרד השיכון. 

'שלוש קריאות' מברך כל עוזר מכל חסידות שהיא שיהנה ויצליח לעבוד תחת הבוס הגוראי. 

המודעה של מודז'יץ לעוזר החדש שלהם

שלוש קריאות יעקב ליצמן עופר שלח ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד