י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מה כולל ומה הוחרג

השרים יאשרו: סגר החל מיום שישי; מוסדות יסגרו כבר ברביעי

מחר צפויה ישיבת ממשלה שתקבע את כללי הסגר שצפוי להתחיל בהדרגה כבר מיום רביעי, כאשר בראשונה ייסגרו רוב מוסדות החינוך. כמו כן, השרים יחריגו את תפילות הימים הנוראים בשטח פתוח ובמבנים תחת מגבלות. החל מיום שישי תיאסר ההתרחקות מהבית מעבר ל-500 מטרים

השרים יאשרו: סגר החל מיום שישי; מוסדות יסגרו כבר ברביעי
סגר בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שרי הממשלה צפויים להתכנס מחר (ראשון) לדיון מכריע על הטלת סגר כללי, שיארך שבועיים, החל מסוף שבוע זה, כולל הגבלות התקהלות, סגירת חנויות ומערכת החינוך.

הסגר הכללי יכנס לתוקף החל מיום שישי, מהשעה 6:00 בבוקר, כאשר עוד קודם לכן ההגבלות על מערכת החינוך ייכנסו לתוקף כבר מיום רביעי.

הממשלה תודיע על מגבלות התקהלות בכלל שטח המדינה בהתאם ל"אזור אדום", כאשר בתי הכנסת יוחרגו לשם תפילות בציבור בראש השנה וביום הכיפורים, שיתקיימו במתווה מיוחד על פי שיעור התחלואה באותה העיר.

כך, שבשטח פתוח - תותר התפילה בקבוצות של עד 20 איש ובהשתתפות של עד 60 אנשים סך הכל; במבנה במקום בו רמת התחלואה גבוהה בהתאם לקביעת משרד הבריאות - בקבוצות של עד 10 איש, מספר הקבוצות המותר כמספר הכניסות למקום מוכפל ב-2, ולשתי הכניסות הראשונות למקום מוכפל ב-3, והכל ובלבד שנשמר יחס של אדם לכל 4 מ"ר משטח המקום.

במבנה בו רמת התחלואה פחותה, תותר התפילה בקבוצות של עד 25 אנשים, מספר הקבוצות המותר כמספר הכניסות למקום מוכפל ב-2, והכל ובלבד שנשמר יחס של אדם לכל 4 מ"ר משטח המקום.

כמו כן, השרים יקבעו הגבלות יציאה למרחב הציבורי ובכלל זה קביעת הגבלה על יציאה של עד 500 מטרים ממקום המגורים, לא תתקיים פעילות בכלל המוסדות המקיימים פעילות חינוך, למעט מוסדות החינוך המיוחד והפנימיות; תתאפשר למידה מרחוק ככל האפשר.

עוד יקבעו השרים, סגירה מלאה לציבור של כלל העסקים מקבלי הקהל, המסחר, התרבות, בילוי ופנאי ותיירות פנים, למעט שירותים חיוניים, מקום למכירת מזון, בית מרקחת, מכון אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי הגיינה, חנות למוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי תקשורת, שירותי תקשורת ואביזרים רפואיים. תתאפשר מכירת מזון בבתי אוכל לצריכה מחוץ לבית העסק בשירות משלוחים או טייק אווי.

סגר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד