י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הישג מדיני נוסף בתוך חודש

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מדינה ערבית נוספת הגיעה איתנו להסכם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להציג הישגים מרשימים בתחום המדיני והערב עדכן בהודעה  מצולמת מלשכתו על נורמליזציה עם בחריין. "זה עידן חדש של שלום. שלום תמורת שלום". אמר • צפו בדבריו

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מדינה ערבית נוספת הגיעה איתנו להסכם"
בחריין צילום: pixabay

ביום שישי סמוך לכניסת שבת פורסם כי בחריין תכונן נורמליזציה עם ישראל, ובכך היא מצטרפת למדינה נוספת "איחוד האמירויות". ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם על כך ובירך את ההסכם לפני כניסת השבת.

"אזרחי ישראל, אני נרגש לבשר לכם שהערב נגיע להסכם שלום נוסף עם מדינה ערבית נוספת, עם בחריין". אמר נתניהו בסרטון מצולם מלשכתו, "זה מצטרף להסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות. זה לקח לנו 26 שנים להגיע מהסכם השלום השני עם מדינה ערבית להסכם השלום השלישי, וזה לקח לנו לא 26 שנים אלא 29 יום להגיע להסכם השלום בין המדינה הערבית השלישית למדינה הערבית הרביעית ויהיו עוד".

"זה עידן חדש של שלום. שלום תמורת שלום. כלכלה תמורת כלכלה. אנחנו השקענו בשלום במשך שנים ארוכות ועכשיו השלום ישקיע בנו, יביא להשקעות גדולות מאוד לכלכלת ישראל וזה חשוב מאוד. כל ההסכמים הללו נעשים ע"י עבודה מאומצת מאחורי הקלעים במשך שנים אבל הם הגיעו לכלל מימוש ע"י העזרה החשובה של ידידנו נשיא ארה"ב, הנשיא טראמפ, ואני מבקש להודות לו ולצוותו על העזרה החשובה הזאת. עידן חדש - שלום תמורת שלום". כך נתניהו.

הקהילה היהודית הקטנה של בחריין פרסמה גם היא דברי ברכה לחתימה הקרבה וכתבה: "באירוע היסטורי זה של קידום השלום במזרח התיכון ועל הצהרת ארצות הברית, ממלכת בחריין ומדינת ישראל, הקהילה היהודית בחריין, מברכת את החתימה, הקהילה היהודית בחריין, היא קהילה היסטורית שהיתה בבחריין מאז סוף המאה ה-19, למרות שהמספרים שלנו קטנים, אנחנו מאוד משולבים במרקם החברה, הן בעסקים והן בתרבות".

"אברהים דהוד נונו, ראש הקהילה והיהודי הראשון נציג במועצת השורא בשנת 2001 אמר: "יש לקהילה היהודית קיום בממלכת בחריין והיא הקהילה הילידית היחידה במפרץ, יש לנו גם בית כנסת וגם בית קברות הפועל עד היום. זה היסטוריה, רגע שמעולם לא ציפינו לראות בחיינו, ברצוננו להודות להוד מלכותו, המלך חמאד בן איסה אל ח'ליפה, אנו מצפים לקשר משגשג בין שתי המדינות".

שר החוץ גבי אשכנזי הגיב לאחר ההודעה על ההסכם: "הכרזת הנשיא טראמפ על הכוונה לכונן יחסים דיפלומטיים מלאים בין ישראל לבחריין, מהווה עוד ציון דרך משמעותי במאמצי כינון הנורמליזציה שבין ישראל ומדינות האזור".

אשכנזי, שוחח עם מקבילו הבחרייני ובירך אותו על החלטת ממשלתו על הצעד האמיץ ואמר: "אני מחכה בקוצר רוח להמשיך ולעבוד יחדיו. ליחסים בין שתי המדינות משמעות אסטרטגית וכלכלית ואני בטוח שנוכל להמשיך ולשלב את מאמצינו, כדי לשמר את היציבות באזור ולהביא להישגים עבור 2 המדינות לרווחתם של אזרחינו. הם אלה שצריכים לעמוד במרכז העשייה שלנו".

"אני מודה לנשיא טראמפ וממשלו על המאמצים הבלתי פוסקים אשר הביאו להישג זה. מעורבות הממשל האמריקאי מצליחה להביא לשינויים דרמטיים ואסטרטגיים באזור, ועל כך העם בישראל אומר תודה. זאת גם ההזדמנות לומר תודה לעובדי משרד החוץ שלאורך שנים רבות עמלו בשקט , בחכמה ובמקצועיות רבה, כדי לקדם את הקשרים מול מדינות המפרץ". כך השר אשכנזי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכם שלום בחריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד