י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההיערכות לחגים

רבה של בני ברק בסיור הלכתי וקביעת מזוזה במרכז הרפואי שמיר

במהלך הסיור עמד הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא מקרוב על ההידורים הנהוגים בבית החולים בנושאי כשרות, שבת, טומאת כהנים ועוד • בפגישה עם הנהלת בית החולים ציין הרב כי ההידורים הרבים בשמיר (אסף הרופא) הם מעל ומעבר למה שמצלוי במקומות אחרים • "הציבור החרדי יכול ללכת לשמיר לכתחילה וללא שום חשש"

רבה של בני ברק בסיור הלכתי וקביעת מזוזה במרכז הרפואי שמיר
רבה של ב"ב בביקור בבית החולים שמיר צילום: באדיבות המצלם

ביקור רב רושם נערך ביום שני השבוע במרכז הרפואי 'שמיר' (אסף הרופא): רבה העיר בני ברק, הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא ערך במקום סיור הלכתי מקיף כשהוא מלווה ברב בית החולים הרה"ג רבי הראל פדידה, מנהל בית חב"ד אסף הרופא הרב מנדי בקרמן ומשגיח הכשרות הרב שלמה חיימוביץ.

הביקור התקיים על רקע השלמת מהפכת ההתאמה שביצע בית החולים לציבור החרדי, מהפכה במסגרתה הונהגו הידורים הלכתיים רבים בנושאי שבת, כשרות, טומאת כהנים ועוד.

במהלך הסיור עמד הרב מקרוב על כל הצעדים שננקטו והביע את התפעלותו והתרשמותו מההידורים הרבים שלדבריו "גורמים לכך שכל חרדי שמגיע לכאן יכול לעשות זאת בלב שלם ולכתחילה בלי שום חשש".

הרב סייר במטבח ובאגפים השונים והשיב לשאלות הלכתיות שונות הנוגעות לתפעול השוטף וההיערכות לחגים.

לאחר מכן קבע הרב מזוזה בכניסה חדשה שנחנכה בבנין האשפוז, כניסה בה מונהגת דלת שבת לטובת ציבור שומרי המצוות. "יה"ר שיגיעו לכאן רק בנסיבות משמחות", ברך הרב.

במהלך הביקור נועד הרב עם הנהלת המרכז הרפואי בראשות ד"ר אסנת לבציון קורח שחזרה בפני הרב על המחויבות הגדולה של כל הצוותים, הרפואיים, הניהוליים והתפעולים, למען הציבור החרדי. הרב ציין כי הוא אכן התרשם כך במהלך הסיור וגם מהשם הטוב שיצא לבית החולים בשנים האחרונות, בפרט לאור התנהלותו בתקופת הקורונה. "ההכנה הכי טובה לראש השנה זה איש את רעהו יעזורו, וזה מה שאתם עושים פה תמיד. עוזרים לאנשים מעל ומעבר למה שמקובל, גם ברפואה וגם בהארת פנים...אתם נמצאים שם עבור אנשים שצריכים אתכם וזו זכות גדולה", אמר הרב.

בסיום הביקור הודתה ד"ר לבציון קורח לרב על המילים החמות והמאמץ הגדול שהוא עשה על מנת להגיע למקום. "זו זכות גדולה עבורנו ואנחנו מבטיחים להמשיך לפעול בכל מה שנדרש על מנת שהציבור החרדי ירגיש פה בבית.

כאמור, הביקור התקיים על רקע השלמת מהפכת ההתאמה לציבור החרדי במסגרתה הוכשר רוב שטח בית החולים מפני טומאת כהנים והותקנו פתרונות טכנולוגים המונעים חילולי שבת ממי ששובת במקום. בנוסף, היולדות החרדיות – כמו גם בני משפחותיהן – נהנות מהתאמה מוחלטת לאורח החיים החרדי ע"פ כל דקדוקי ההלכה, לרבות מנות גורמה למהדרין, יחס אישי והתחשבות בכל דרישה ובקשה במהלך האשפוז.

כמו כן, שמים במרכז הרפואי דגש על יחס הוגן ואדיב לציבור החרדי, דבר שבא לידי ביטוי בתקופת הקורונה במהלכה התקבלו החרדים במקום כשווים בין שווים – ללא תקריות משפילות ויחס מפלה כפי שאירע במקומות אחרים וד"ל.

 

שמיר אסף הרופא הרב חיים יצחק אייזיק לנדא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד