ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
דעה שונה

הד"ר בקריאה לממשלה: "הימנעו מסגר - תתגברו את הרופאים"

בקריאה שפירסם טוען ד"ר יחזקאלי כי סגר הוא טעות. "אל תעשו סגר כללי ותהרסו שוב את האדם והמשק בגלל שאתם פוחדים מקריסת מערכת הבריאות. תגברו אותנו כמו שצריך"

הד"ר בקריאה לממשלה: "הימנעו מסגר - תתגברו את הרופאים"
אחים ואחיות בבדיקות קורונה צילום: דוברות 'כללית'

"כרופא שעובד בקוו הראשון במערכת הבריאות אני קורא לממשלה: אל תעשו סגר כללי ותהרסו שוב את האדם והמשק בגלל שאתם פוחדים מקריסת מערכת הבריאות", את המילים הללו משמיע היום ד"ר יואב יחזקאלי, מומחה ברפואה פנימית ובמינהל רפואי, הקובע שאין חשש מקריסה. לדבריו, "אנחנו בשטח יכולים להתמודד עם תחלואה רבה. אל תסגרו את המדינה בגללנו - אלא תתגברו אותנו כמו שצריך!"

בטור שפרסם אמש (מוצ"ש) ד"ר יחזקאלי הוא מבהיר שהטלת סגר כללי הוא טעות. מה גם, שמערכת הבריאות מתמודדת עדיין יפה עם גלי החולים. "עוד לא התעורר בכלל הצורך לצמצם את הפעילות האלקטיבית בבתי החולים, בשונה מהגל הראשון אז היא הופסקה שלא לצורך. עברנו את מלחמות ישראל וטפלנו באלפי פצועים, ואנחנו מטפלים היום באלפי חולים. בנוסף, 99% מחולי הקורונה מטופלים ברפואת הקהילה ולא בבתי החולים".

מסיבה זו, הוא מבהיר שאין סיבה להגיע לסגר. "גלו מנהיגות ולא פחדנות", הוא קורא לממשלה ומבהיר כי מנהיג נמצא עם לוחמיו במערכה ולא מול הפלסמות ובאולפנים. מנהיג דואג לחייליו - לא צריך יותר ברזלים, מיטות ומכשירי הנשמה: צריך יותר כוח אדם רפואי רענן שדואגים למחסורו ולצרכיו האנושיים ורואים את מצוקותיו".

"כן, אנחנו עייפים ושחוקים וזקוקים לעזרה", הוא מבהיר ומציין כי מה שהרופאים זקוקים לו זו "תמיכה אמיתית, לא מטסים והצדעות ביום העצמאות".

הוא מציין כי "לסגר כללי יש השלכות נוראות לא רק על הכלכלה אלא גם על הבריאות. הבדידות, החרדה, הדיכאון, האלימות במשפחה, היציאה מהאיזון של המחלות הכרוניות- זה מחיר כבד מאד שאנחנו כבר משלמים על הסגר הראשון, המזיק והמיותר. זה המחיר ממשלת ישראל ומנהלי מערכת הבריאות ממנו אתם מתעקשים להתעלם. אני רואה אותם במרפאה: אנשים נפגעו קשה, ולא מהקורונה.

"ארגון הבריאות העולמי מגדיר בריאות כך: ״בריאות היא מצב של רווחה גופנית, נפשית וחברתית מושלמת, ולא רק היעדר מחלה״. סגר מלא לא הוכח כמונע תמותה. צעדי ריחוק פיזי והגנה על האוכלוסיות בסיכון הם הדרך להפחית את התחלואה הקשה".

לסיכום מציין ד"ר יחזקאלי כי "הטלת סגר מלא היא כישלון מנהיגותי וניהולי של המשבר ותוצאותיה יהיו קשות יותר משל הקורונה. שנו כיוון בניהול המשבר או שנחליף את ההנהגה בכזו שנוכל להאמין בה".

סגר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד