י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רגע המסירה

השליח החרדי פרסם את רגע הענקת ספר תורה למלך בחריין

תיעוד מרגש: אחרי שנחשף כאן בישראל כי בשנת 2019 הזמין ג'ארד קושנר, חתנו היהודי של נשיא ארה"ב ספר תורה מסופר סת"ם בארה"ב, אותו העניק למלך בחריין בעת שיחות השלום, השליח למזרח התיכון אבי ברקוביץ' חושף תמונה מרגע המסירה 

 השליח החרדי פרסם את רגע הענקת ספר תורה למלך בחריין
רגע המסירה של ספר התורה צילום: מתוך הטוויטר של אבי ברקוביץ'

שליח נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למזרח התיכון, אבי ברקוביץ' פרסם בחשבון הטוויטר שלו, את רגע הענקת ספר התורה על ידי ג'ראד קושנר למלך בחריין כאות הוקרה על חלקו בתוכנית עסקת המאה של טראמפ במנאמה בעת שיחות השלום ביוני 2019.

בבחריין ישנה קהילה יהודית זעירה, המורכבת מכמה עשרות חברים, שרובם הגיעו לפני דורות מעיראק, וספר התורה ישרת את הקהילה היהודית. הממשל בבחריין מקיים יחסי ידידות עם הקהילה ואנשי משפחת המלוכה בחריין מבקרים בחגים אצל היהודים.

כזכור לפני הביקור בבחריין הזמין ג'ראד קושנר ספר תורה מסופר סת"ם בארה"ב ושילם עליו מכספו.

ברק רביד, הכתב המדיני של אתר 'וואלה' דווח לראשונה על כך, שמלך בחריין קיבל ספר תורה מתנה מחתנו היהודי של הנשיא טראמפ.

שליח הבית הלבן אבי ברקוביץ' החרדי שלמד בבחרותו בישיבת 'קול תורה', נכנס לפגישה עם המלך כשהוא נושא את ספר התורה על ידיו, וג'ראד קושנר הוא שהעניק למלך את המתנה.

כזכור ‏ב-13 באוגוסט, אחרי ההכרזה על ההסכם בין האמירויות לישראל, התקשר בכיר בחרייני ליועצו הבכיר של טראמפ ג'ארד קושנר ולשליח הבית הלבן אבי ברקוביץ'. גורם שמעורה בתכני השיחה אמר שהמסר של הבכיר הבחרייני היה ישיר. "אנחנו רוצים להיות המדינה הערבית הבאה שמנרמלת יחסים עם ישראל", הוא אמר.

‏קושנר, ברקוביץ' והצוות שלהם ניהלו את המגעים מול יורש העצר של בחריין הנסיך סלמאן, אחד מיועציו הבכירים ושגריר בחריין בארה"ב. מי שהובילו את השיחות בצד הישראלי היו שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר וראש הממשלה בנימין נתניהו באופן אישי.

כאמור, ‏‏לפני הביקור בבחריין הזמין קושנר מסופר סת"ם בארה"ב ספר תורה ושילם עליו מכספו. ספר התורה נועד להיות מתנה למלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה.

ספר תורה בחריין ג'ארד קושנר אבי ברקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד