י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מכחיש הקורונה

שניידר אסר על לקוחותיו לעטות מסכות בחנותו ונחקר

'מכחיש קורונה' נחקר על ידי משטרת בריטניה לאחר שאסר על לקוחותיו לעטות מסיכה בשטח חנותו. בראיונות לתקשורת טען מייקל שניידר בן ה-57 כי ממשלת בריטניה בהחלטותיה רומסת את זכויות האדם. כך או כך, לדבריו מאז תלה את השלטים הוא שילש את הפדיון היומי

שניידר אסר על לקוחותיו לעטות מסכות בחנותו ונחקר
אילוסטרציה צילום: unsplash

'מכחיש נגיף קורונה' המאמין כי המגפה שהובילה למותם של 45,000 בני אדם בבריטניה היא המצאה, נחקר על ידי המשטרה לאחר שהציב שלט האוסר על לקוחות לעטות מסכות בחנותו.

מייקל שניידר, בן ה-57, הציב שלט על חלון הראווה של חנותו בצ'יצ'סטר - ססקס, כי כל אדם העוטה מסכה ייאסר עליו להיכנס לחנותו.

בעל חנות התה והקפה הניח שטיח אדום עם עקבות לבנים, המורה ללקוחות בכניסה לחנות "לעמוד כאן עד שתבינו שהממשלה שלכם שוטפת את המוח". שניידר טוען כי הציבור הבריטי "נשלט על ידי הממשלה" על ידי ציות למגבלות קשות יותר שהטיל ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שנכנסו לתוקף אתמול (שני) ברחבי בריטניה.

המשטרה חוקרת את שניידר לאחר שהמועצה המחוזית בצ'יצ'סטר הוצפה בתלונות על השלטים שלו. שניידר טוען כי אנשי המועצה 'איימו על סגירת חנותו' אם לא יסיר את השלט, אך המועצה מכחישה כי איומים כאלה נאמרו לו.

בעל החנות, שמוכר אוכל, שתייה ופריטי יד שנייה - נחוש כעת לשמור על השלטים, הוא אמר: "אני מאמין בעצמותי שזכויות אדם נלקחות על ידי הממשלה". בשיחה עם 'המטרו' אמר שניידר: "מה שקורה עכשיו, זה שאינך יכול להיות עם יותר משישה אנשים במקום אחד מבלי שהמשטרה תגיע, דבר המפר את סעיף 20 בהצהרת זכויות האדם האוניברסלית".

"היו שוטרים בסביבה, אנשי המועצה באו לכאן פעמיים וכולם רוצים שאוריד את הכרזות שלי ואני לא אעשה את זה כי זו האמת".

שניידר סגר את חנותו בחודש מרץ האחרון כאשר בריטניה נכנסה לסגר כללי, וקיבל כספי סיוע ממשלתיים. הוא פתח מחדש ביוני וטען כי תגובת הציבור לשלטים הייתה "חיובית מאוד".

"כשמישהו נכנס לחנות שלי אני מאתגר אותו ואומר לו, מה שלומך? הם עונים 'טוב מאוד'. אני אומר לו 'אז למה אתה עוטה מסכה? תוריד את זה'. הם אומרים 'אני לא יודע', אז אני כן מקבל אנשים שעוטים מסכה. אם אני שואל אותם והם אומרים שזה גורם להם להרגיש בטוחים, אם זו הסיבה שהם עושים זאת, אני מרשה להם להיכנס לחנות שלי ואתן להם שירות מלא, זה לא איסור מוחלט, אם זה גורם לך להרגיש טוב יותר או בטוח יותר, זה בגלל שהם עושים את זה מרצונם, זו תגובה חיובית מאוד".

שניידר אמר כי הפדיון היומי שלו הוא פי שלושה מאז שתלה את הכרזה בחלון, אנשים נכנסים ואומרים "תודה לאל שיש מישהו שמאמין שהכל שטויות".

מסכה קורונה משטרת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד