כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הסוף לפחד של הילדים?

חדש; אושר לשימוש: זריקת חיסון ללא מחט

הילדים יפסיקו לפחד מהחיסון: משרד הבריאות אישר פיתוח חדש של מזרק ללא מחט • מחירו יקר יותר, ובשלב הראשון התהליך יתאפשר אך ורק במרפאות פרטיות

חדש; אושר לשימוש: זריקת חיסון ללא מחט
חיסונים (אילוסטרציה) צילום: pixabay

כל אחד זוכר את החשש שחווה בתור ילד מפני החיסון. גם בין המבוגרים יש שידחו את בדיקות הדם או את החיסון החשוב בגלל הפחד מהמחט. הדקירה הקטנה הזו, שאנו זוכרים כחוויה איומה עוד מימי בית הספר. מעתה לא עוד.

משרד הבריאות אישר לאחרונה חיסון חדשני באמצעות מזרק, אך ללא מחט. הוא מתאים כמובן לשימוש למבוגרים אך נועד בעיקר לתינוקות וילדים. המזרק החדש מיוצר על ידי חברת PharmaJet והוא פועל על ידי החדרת נוזל תרופה או חיסון באמצעות זרם דק דרך העור ובלחץ גבוה, בתוך עשירית השנייה. הזריקה, אין דרך אחרת לקרוא לזה, גם אם אין כאן מחט, מתבצעת הישר לזרוע והנוזל חודר את העור ומגיע ליעד, לשריר.

למעשה מדובר בשיטה ישנה שקיימת עשרות שנים, אך לא נכנסה לשימוש המוני. מעבר לנוחות יש בה בשיטה החדשנית גם היבט בטיחותי מובהק, שכן בארה"ב בלבד מדווחים כל שנה לפחות 600 אלף פגיעות כתוצאה ממחטים. ארגוני איכות הסביבה טוענים אף הם כי השימוש במחטים יוצר מפגע תברואתי כאשר מיליוני מחטים מצטברים בטבע מדי שנה, חלקם מזוהמים.

משרד הבריאות אישר את המזרק החדש לשימוש, כך מעדכן ד"ר איתי גל, אם כי נראה שבגלל מחירו, המזרק החדש יקר יותר ממזרק המחט המסורתי, הוא לא יחליף את שיטת ההזרקה הרגילה, אף ש כ-10% מהישראלים סובלים מפוביה ממחטים. החיסון החדש יתאפשר בשלב ראשון רק במרפאות פרטיות.

חיסון משרד הבריאות מחט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד