ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אחרי הירי לאשדוד

לילה של אש בדרום: מטחי רקטות לשדרות ועוטף עזה; צה"ל תקף מטרות טרור ברצועה

חיל האוויר תקף הלילה שורה של יעדי טרור ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות לעבר אשדוד ממנו נפצע אדם חרדי באורח קשה | בתגובה, שיגרו ארגוני הטרור 13 רקטות לעבר שדרות וישובי עוטף עזה. כשבחסדי שמים 8 מהן יורטו ע"י כיפת ברזל | הלימודים הבוקר בדרום יתקיימו כרגיל

לילה של אש בדרום: מטחי רקטות לשדרות ועוטף עזה; צה"ל תקף מטרות טרור ברצועה
רקטות שנורו לעבר ישראל- ארכיון צילום: איל אחמד-פלאש 90

אחרי ירי הרקטות לעבר אשדוד ואשקלון, בו נפצעו שמונה בני אדם כשאחד מהם מאושפז בבית החולים במצב קשה, חיל האוויר תקף לפנות בוקר (רביעי) כעשר מטרות של ארגון הטרור חמאס. בתקיפה השתתפו מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה״ל ובמהלכה נפגעו מפעל לייצור אמצעי לחימה וחומרי נפץ, ומתחם צבאי המשמש לאימונים וניסויי ירי רקטי של הארגון.

מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל הערב. "צה״ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל", מסר דובר צה"ל.

זמן קצר לאחר שהסתיימו תקיפות צה"ל, החלו מטחי רקטות לעבר העיר שדרות ויישובי עוטף עזה. סך הכל נורו במהלך הבוקר 13 רקטות מרצועת עזה כאשר שמונה מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. ארגון הג'יהאד האסלאמי לקח על עצמו את האחריות לירי. בתגובה למטחים, תקף צה"ל שוב מטרות ברצועה. דובר צה״ל עדכן הבוקר כי מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר ביצעו שוב תקיפת יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועה, במהלכה נפגעה תשתית תת קרקעית של הארגון.

דובר ארגון חמאס הבהיר הבוקר כי ירי הרקטות הוא משוואה של "הפצצה תיענה בהפצצה". במקביל, הרשויות בעוטף עזה הודיעו כי נכון לעכשיו הלימודים יתקיימו כרגיל. מהמועצה האזורית שער הנגב נמסר כי לאחר הערכת מצב של המועצה בהתייעצות עם מערכת הביטחון - נכון לעכשיו, הלימודים יתקיימו כרגיל. מחלקת הביטחון של המועצה והרבש"צים ילוו את הילדים הבוקר, בהסעות ובקרית החינוך.

ראש עיריית שדרות אלון דוידי תקף בחריפות את התנהלות ראש הממשלה נתניהו: "ברכות למדינת ישראל על השלום עם האמירויות ובחריין, עידן חדש נפתח", כתב דוידי, "אבל מצד שני, לא מוזר לכם כמדינה שהמחבל היחיד שחוסל בעזה בגלל ירי רקטות בשנתיים האחרונות היה זה שירה על ביבי באשדוד? מברוק ביבי על השלום, אבל מה עם החיים של ילדי שדרות ועוטף עזה? לא מגיע להם לישון בשקט כמו כולם"

הלילה, חלה הידרדרות במצבו של הגבר החרדי כבן 62, תושב אשדוד, שנפצע באורח קשה אמש בירי הרקטות לעבר העיר.

מבית החולים הציבורי אסותא באשדוד נמסר, כי במהלך הלילה חלה הדרדרות במצבו של הפצוע הבינוני - קשה מאירוע הירי על העיר אשדוד. מצבו התייצב, הוא סובל מפציעה רב מערכתית, מורדם, בטיפול נמרץ - מצבו מוגדר קשה אך אינו נמצא בסכנת חיים.

שמו לתפילה: אשר מסעוד בן שבא.

במהלך הירי אתמול הופעלו אזעקות בערים אשדוד ואשקלון. בצה"ל אישרו כי נורו שתי רקטות ואחת מהן יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.

חובשי רפואת חירום במד"א שחר אדרי ואהרון ויינשטיין סיפרו: "כשהגענו, במקום הייתה המולה וראינו הרס. שני נפגעים שכבו, גבר בן 62 שסבל מפגיעות רסיסים בגפיים ובחזה היה בהכרה מלאה וכאוב. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו בינוני. גבר נוסף בן 28 סבל מפציעות קלות מרסיסי זכוכית ולאחר טיפול ראשוני במקום פינינו אותו לבית החולים במצב קל. טיפלנו בארבעה נפגעי חרדה נוספים ופינינו גם אותם להמשך טיפול בבית החולים."

 

רקטות עוטף עזה חמאס תקיפות צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד