י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מכתב מיוחד

מה ענה הרבי מבעלזא על סגירת בתי הכנסיות באוסטרליה

האדמו"ר מבעלזא שיגר מכתב מיוחד לגאב"ד מלבורן הגר"ש קאהן לרגל התפרצות הנגיף באוסטרליה וסגירת בתי המדרש • "לחזק את כל תושבי העיר שאינם יכולים להתפלל ברב עם הדרת מלך השנה בימים הנוראים בעקבות המצב"

מה ענה הרבי מבעלזא על סגירת בתי הכנסיות באוסטרליה
הקהילה החרדית בזמנים טובים יותר צילום: באדיבות המצלם

"קיבלתי מכתבו בצער רב ע"ד המצב הכאוב בעירכם שערי בית המדרש נעולים, והנני בזה בתשובה מאהבה לכל בני העיר". פותח כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א במכתב קודש שנשלח לגאב"ד מלבורן שבאוסטרליה הגר"ש קאהן. לאור המצב והנגיף שהתפרץ בעולם, והאיסור להתפלל בבתי המדרשות במדינה.

וזה לשון המכתב "הנה אמת נכון הדבר כי 'ברוב עם הדרת מלך', ומה טוב ומה נעים ביום המלוכה להתקבץ כולם יחד כאיש אחד בלב אחד במקום אחד להכריז בקול גדול 'יחי המלך', אבל תנאי נחוץ עוד יותר בקבלת עול המלוכה בשלימות הוא, שלא להיות ח"ו ביום זה בעצבון ובדיכאון הרוח, רק צריך להיות ביום זה בשמחה גדולה ובטוב לבב בבחינת 'בשמך יגילון כל היום' כמובאר בספה"ק מתלמידי הבעש"ט הק' זי"ע בהרחבה, וכדברי הנביא נחמיה (ח, ט י) 'היום קדוש הוא לה"א, אל תתאבלו ואל תבכו... לכו אכלו משמנים ושתו ממתקים ושלחו מנות לאין נכון לו, כי קדוש היום לאדנינו ואל תעצבו כח חדוות ה' היא מעוזכם'".

"ויש לזכור מעלת הימים האלו שהם עת רצון לקבלת התפילה גם ביחיד, וכדברי חז"ל (ר"ה י"ח א): ביחיד אימת, אמר רבה בר אבוה, אלו עשרה ימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים', ולכן החלש יאמר גיבור אני, ובכל מצב שרק יהיה, חזקו והתחזקו לגשת לקראת הימים הקדושים בלב נשבר אבל בהתרוממות הרוח ובשמחה גדולה שזוכים לעמוד לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא ולקבל עלינו עול מלכותו בהתחדש עלינו הבריאה לשנה נוספת בשטו"מ".

עוד מוסיף האדמו"ר במכתב הקודש "גם אבקש מכם, נא לעשות בדק בית לנוכח המצב הנוכחי אם יש בקרב אנשי העיר מי שצריך עזר וסיוע בצרכי והוצאות החג ולעמוד לימינו ביד רחבה ונפש חפצה ובדרך כבוד, ובכך תרבו זכויות וסנגורים ליום הדין לבטל מעליכם כל גזירה קשה ח"ו".

ומסיים את המכתב בברכה "ובזכות ההתחזקות לבטל רצוננו מפני רצונו באמת ובלבב שלם, ובזכות הצדקה והחסד, תזכו שיתקבלו תפילותיכם ותקיעותיכם לרו"ר לפני שומע תפילת כל פה, ותזכו כולכם להיכתב ולהיחתם בספרן של צדיקים גמורים לאלתר לחיים טובים ולשלום לשנה טובה וברוכה ומתוקה מעוטרת ומדושנת בכל מילי דמיטב, בחיי אריכי ובני ברוכי ומזוני רויחא בשפע רב ברוחניות ובגשמיות".

אדמו''ר מבעלזא חרדים מלבורן הרב שלמה הכהן קאהן קורונה ראש השנה תש"פ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד