ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"מספק הגנה לתקופת זמן"

חוקרים מאונ' בן-גוריון סבורים: יש חיסון לקורונה

חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון סבורים כי מי שחוסן נגד שחפת לא יידבק בקורונה • הבעיה היא שבמדינות המפותחות השחפת הודברה והאוכלוסייה כמעט לא מתחסנת נגדה •"מניחים שהחיסון מספק הגנה לתקופת זמן מסוימת וכנראה למנה שהנבדקים קיבלו בילדות עדיין היה אפקט שמגן עליהם באיזושהי צורה"

חוקרים מאונ' בן-גוריון סבורים: יש חיסון לקורונה
עובד מחקר בפיתוח חיסון לקורונה צילום: Basel Awidat/Flash90

החיסון כבר כאן: חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב סבורים כי צעירים בני 24 ומטה שקבלו בשנים האחרונות חיסון נגד שחפת, גופם חסין מפני קורונה. הגילוי אינו חדש, הערכה בדבר יעילות החיסון נגד שחפת גם להתמודדות מול הקורונה עלתה כבר בחודשים האחרונים, אלא שעתה היא הוכחה במחקר מבוסס.

את המחקר ערכו ד"ר נדב רפופורט, מהמחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ועמיתיו מהאוניברסיטה העברית דניאל קלינגר, עידו בלס ופרופ' מיכל ליניאל.

במהלך המחקר ניתחו החוקרים את הקשר בין מידת חיסון האוכלוסייה נגד שחפת במדינה, לבין ההשפעה של הקורונה על האוכלוסייה מבחינת מספר מקרים, מספר חולים קשה ואחוזי תמותה.

החוקרים מצאו שאוכלוסייה צעירה מתחת לגיל 24 שקיבלה את החיסון ב-15 השנים האחרונות הייתה מוגנת יותר בפני נגיף הקורונה, מה שהוביל להפחתת שיעורי ההידבקות ושיעורי התמותה עקב הידבקות. לא הייתה השפעה בקרב מבוגרים שקיבלו את החיסון לפני שנים.

המחקר התבסס על נתונים שנאספו מיותר מ-50 מדינות ברחבי העולם, בהן מתגוררת יותר ממחצית אוכלוסיית העולם. התברר כי ככל שהחיסון לשחפת ניתן יותר שנים, כך פחת מספר החולים והמתים מקורונה במדינה יחסית לגודל האוכלוסייה.

בכדי לאמת את הנתונים, נבדק גם קשר אפשרי לחיסונים נגד חצבת או אדמת אך לא נמצאה השפעת החיסון נגדן על סיכויי המחוסן ללקות בקורונה.

"השוואה בין מדינות ופילוח הממצאים לפי גילאים העלה שאפקט ההגנה של החיסון היה הכי משמעותי בקרב בני 24 ומטה", אמר ד"ר רפופורט, "אנחנו מניחים שהחיסון מספק הגנה לתקופת זמן מסוימת וכנראה למנה שהנבדקים קיבלו בילדות עדיין היה אפקט שמגן עליהם באיזושהי צורה". ד"ר רפופורט הוסיף כי "הממצאים מצביעים על הצורך לבחון את פרוטוקולי חיסון השחפת בהקשר למגיפה הנוכחית, דבר שעשוי לסייע בפיתוח חיסון מהיר נגד הקורונה".

שחפת חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד