כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
איפה הכסף

מנכ"ל ביה"ח: "המדינה מוותרת על מיליארדים, אך אין כסף למחלקת קורונה"

בדיון שנערך בוועדה לביקורת המדינה, חשף מנכ"ל ביה"ח שערי צדק פרופ' עופר מרין, כי בית החולים מבקש להסב את חדר האוכל למחלקת קורונה, אך האישור התקציבי מהמדינה לא מתקבל לכך

מנכ"ל ביה"ח: "המדינה מוותרת על מיליארדים, אך אין כסף למחלקת קורונה"
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: Nati Shohat/Flash90

אין תקציב להסבת חדר האוכל למחלקת קורונה: "המדינה מוכנה להפסיד מיליארדים בסגר, אך אין לה את המימון הנדרש בכדי להסב את חדר האוכל של בית החולים למחלקת קורונה נוספת", כך התריע אתמול (חמישי) מנכ"ל ביה"ח הירושלמי 'שערי צדק', פרופ' עופר מרין, בדיון שנערך בוועדה לביקורת המדינה בכנסת. לדבריו, חולים נשלחים בימים אלו לערים אחרות, וכל זאת רק משום שבית החולים אינו מקבל אישור תקציבי לפתיחת מחלקת קורונה  נוספת במטרה לספק את המענה.

"המדינה מפסידה מיליארדי שקלים מהסגר, אבל את הכסף להסבת חדר האוכל של ביה"ח למחלקת קורונה ל55 מיטות - אין", אמר הפרופ' מרין שסיפר כי בית החולים נערך לפתיחת מחלקה נוספת, בחדר האוכל שאין בו שימוש בימים אלו, אך למרות שהבקשה הוגשה מלפני שבועות - עד עתה לא התקבל האישור המיוחל.

הדברים נאמרו בדיון הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, בו השתתפו מנהלי בתי חולים נוספים והוא עסק בנושא העומסים על המחלקות וחשש מקריסת בתי החולים.

פרופ' מרין הוסיף כי "לבתי החולים הממשלתיים יש הוראה להקים מחלקה ויש תקציב. אנחנו לעומת זאת, בתי החולים הפרטיים בירושלים עם תחלואה גובהה, נמצאים בקשיים כלכליים וכשאין כסף זה לא עובד. אנחנו בדרך להפוך את חדר האוכל של עובדי בית החולים למחלקת קורונה של 55 מאושפזים, אבל אין לי את הכסף לשלם לספקים כדי שזה יקרה בהקדם. המדינה מפסידה מיליארדי ₪ מהסגר אבל כסף למחלקת קורונה אין".

נזכיר כי אתמול הורה משרד הבריאות על הפעלת מבצע 'ערבות הדדית', במסגרתו פונו קרוב ל-150 חולים ממחלקות הקורונה בצפון ובירושלים לבתי חולים במרכז ובדרום, ובין היתר למחלקה החדשה שנפתחה בבית החולים בילינסון.

עם זאת, העומס על בתי החולים נמשך ומדיווחים שהגיעו למערכת עולה כי חולים רבים נשלחים כעת לבתי החולים שאינם בערי מגוריהם, וכך הקשר שעוד אפשרי בין החולה למשפחתו - לפחות באמצעות העברת חבילות למחלקה - הופך אף הוא לבלתי אפשרי, כשכך נותר החולה מבודד לחלוטין.

 

קורונה שערי צדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד