י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בצל הסגר

אוחנה הודיע למ"מ המפכ"ל: תמשיך בתפקידך עוד חצי שנה

בצל משבר הקורונה והסגר שהוטל היום על מדינת ישראל, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הודיע היום למ"מ מפכ"ל המשטרה ולמ״מ נציב שב״ס כי כהונתם תוארך בשישה חודשים נוספים

אוחנה הודיע למ"מ המפכ"ל: תמשיך בתפקידך עוד חצי שנה
מוטי כהן/אמיר אוחנה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הודיע היום (שישי) ערב ראש השנה, למ״מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן כי בכוונתו לאשר את הארכת כהונתו כממלא מקום לשישה חודשים נוספים, או עד למינוי של קבע במשטרת ישראל ובנציבות שב"ס, המוקדם מביניהם. בנוסף, אוחנה הודיע גם למ״מ נציב שב״ס גונדר אשר וקנין על הארכת כהונתו בחצי שנה נוספת

כזכור, סוגיית מינוי הבכירים עמדה בראש המחלוקת במשבר הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, מה שכמעט הוביל לבחירות חדשות בצל משבר הקורונה. על פי הסכם הפשרה שיזם חבר הכנסת צבי האוזר מ'דרך ארץ', מלבד דחיית מועד התקציב ב-100 ימים, יוקפאו גם המינויים במערכת אכיפת החוק. בנוסף, תוקם מידית הועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים עליה התחייבו הצדדים בהסכם הקואליציוני. עד קבלת מסקנות של ועדה זו.

בראיון ל'חדשות 12' תקף אז שר החוץ גבי אשכנזי את 'הליכוד' ואמר: "לא נאפשר פוליטיזציה של מינויים. למה הולכים לבחירות? התקציב? זה תירוץ. אין בעיה עם התקציב. יש לו סיבות אישיות, הוא רוצה שאנחנו ניתן לו כל מיני הגנות מול המשפט שלו. הוא רוצה למנות את פרקליט המדינה - לא ניתן לו".

לפני כשלושה שבועות צוטט מ"מ המפכ"ל אומר בשיחה עם מפקדי מחוזות כי "לאור המצב הפוליטי וההחלטות שהתקבלו, מסתמן כי בתקופה הקרובה לא ימונה מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל. על מנת לשמור על היציבות הארגונית וההבנה כי בעת הזו נדרשת המשכיות בתהליכים שמתבצעים בארגון, אני אמשיך להוביל את המשטרה בתפקיד מ"מ עד להחלטה אחרת".

 

 

 

מפכ"ל המשטרה מוטי כהן השר לביטחון פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד